3 начина да сме иновативни, колкото Google
Когато мислим за иновации е трудно да не мислим за хибридни автомобили, iPad и интернет. В резултат, повечето компании се стремят към иновации по подобен революционен начин, но те го правят на свой риск. Факт е, че иновациите са по-еволюционни отколкото революционни и колкото повече мислите по този начин толкова по-иновативна ще е вашата фирма, пишат Карл Стърк и Бил Стюарт.
През 1999 г. Мердад Багай, Стивън Коли и Дейвид Уайт въведоха иновационния модел на трите хоризонта, който осигурява прост, но проницателен поглед върху иновациите. Впоследствие Google приема този модел като един от неговите ключови принципи за насърчаване на иновациите в своята организация.
Добрата новина: Можете да проследите проектът на Google. Ако подходите към иновациите в рамките на тези три хоризонта ще откриете не само, че вашата фирма може да бъде по-иновативна, отколкото си мислите, но също така, че можете по-добре да разпределяте ресурсите си за бъдещ растеж.
Хоризонт 1: Съществуващи пазари, съществуващи технологии
Това може да изненада някои, но Google харчи 70% от своето време и ресурси за иновации в тази категория и то с основание. Иновациите в пазари, в които в момента работите и в технологии, които в момента предлагате са от ключово значение за защита на вашата конкурентна позиция. Тези нововъведения помагат да останете конкурентоспособни и да се подобри оперативната ефективност.
Въпреки че тези иновации е най-лесно да определят и прилагат, те често са най-пренебрегвани от малките и средни предприятия. За щастие, тази тенденция е лесно коригирана. Използвайте вашите служители и тези, които се най-близо до вашите клиенти, продукти и операции, за да ги идентифицирате.
Хоризонт 2: Съседни пазари, следващо поколение продукти
В Хоризонт 2 ние разширяваме обхвата на иновациите на съществуващите пазари и технологии, в които може би не работим или не използваме и днес, но са в непосредствена близост до сегашния ни бизнес. Google е известен с това, че позволява на служителите си да прекарват 20% от времето си в мисли и работи върху лични проекти. Това е така, защото те вярват, че техните служители мислят най-добре стратегически за това как да разширят своите умения. По същия начин ключът за вашия бизнес е разпределението на част от най-стратегическите ви ресурси към следващото поколение иновации.
Хоризонт 3: Нови пазари, нови технологии
90% от иновациите на Google са разпространени в първите два хоризонта, което оставя 10% за крайния хоризонт. Основната причина за това е трудността при определянето на нов пазар или технология. Вместо това, фирмите трябва да се фокусират върху няколко по-малки залози на потенциално нови технологии.
Растежът е цел на всеки малък бизнес и много се опитват да постигнат растеж чрез създаване и поддържане на иновативна атмосфера. Структурирането на иновациите във вашата фирма в съответствие с модела на трите хоризонта ще ви помогне да постигнете най-висока възвръщаемост на ресурсите, отделени за иновации.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.