3-те ключа за успеха на предприемчивостта

3-те ключа за успеха на предприемчивостта

Понякога, добрите съвети за верния избор в живота може да дойдат оттам, откъдето най-малко ги очаквате – например, във фризьорския салон. Моята фризьорка Джоан размишляваше на глас, докато ме подстригваше, какви планове за живота и професионалното си развитие има. Работата в салона е само част от нейното препитание. Тя е и професионална детегледачка, а съпругът й притежава малък бизнес. Сега обаче той е на път да се откаже от него. И логично идва въпросът: „Какво следва?“.

По време на разговора ни открих три отправни точки на успеха, които биха били полезни полезни за всеки предприемач.

Практичност. Слушайки я, си дадох сметка, че успешните предприемачи знаят какво е да си здраво стъпил на земята. Първо, те се вдъхновяват чрез лични наблюдения и черпят идеи от света около тях. Второ, те винаги разполагат с конкретен план. Умеят да съчетават намеренията си с перспективата за постигане на добра възвръщаемост.

Целенасоченост. Хората с практически перспективи търсят възможности, които да добавят стойност, за разлика от възможностите, които просто изглеждат "готино". (Лесно е да се забрави тази разлика, особено в утвърдени организации.) Тяхната цел е предлагане на продукти и услуги, които клиентите трябва и ще изплатят. Например, втората работа на Джоан като детегледачка - това е услуга, от която винаги има нужда.

Нетърпеливост. Разбира се, търпението е добродетел в доста случаи. Но за един предприемач нетърпението е полезно. Джоан има голямо желание да организира живота си така, че да може да продължи да печели и живее добре. Когато дойде време мъжът й да изостави бизнеса си, тя ще бъде готова с друга идея. Нейната предприемчивост и амбиция увеличава шансовете й за постигане на успех.

Хора като Джоан харесват да работят за себе си, защото това им дава известна степен на независимост. Аз подозирам, че ще се сблъскваме с много повече такива предприемачи. Бъдещето на нашата икономика може наистина да зависи от такива хора, независимо дали става въпрос за фризьорски салон или за производител на микропроцесори.

Джон Балдони за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ