4 начина да впечатлите най-добрите си клиенти

4 начина да впечатлите най-добрите си клиенти

4 начина да впечатлите най-добрите си клиенти

Те не са просто вашите най-добри клиенти. Те също са и адвокати на бранда ви. С малко допълнително усилие можете да се грижите по-добре за тях и да правите повече съвместен бизнес.

Ако считате себе си за опитен бизнес предприемач, тогава много вероятно е да сте чували правилото 80/20 – където 80% от вашия бизнес идва от 20% от вашите клиенти.

Повечето бизнесмени го използват, за да се отърват от излишната тежест на бизнеса си. Идеята, че 80% от усилия отиват за взискателните 20% от вашите клиенти е чудесно напомняне не само да съсредоточите енергията си върху това, което е важно, но е добре от време на време да се отказвате от някой клиент.

Но 80/20 също има и положителна страна, защото то означава, че 80% от вашата печалба идват от 20% от вашите клиенти. Това е така, защото те купуват много повече от вас, отколкото останалите ви клиенти, но това също се случва, защото те са адвокати на бранда ви. Колкото по-добре се отнасяте с тях, толкова повече печалба ще ви носят.

Вложете малко усилие в това!

Така че, защо не отделите малко време, за да се погрижите за най-добрите си клиенти? Приложете правилото 80/20 като спрете да обръщате внимание на по-маловажните клиенти и вместо това впечатлете най-добрите си клиенти. Тези четири съвети могат да ви дадат началото:

1. Правете истински кратки разговори. Повечето сценарии за започване на разговори с клиент включват ефекта на "Как си?" Но малко от тях включват инструкции как да слушате активно отговорите на този въпрос, да зададете последващи въпроси и всъщност да завържете разговор с клиента си за това, което се случва в живота им. Всичко това е част от това да покажете на клиентите, че ги възприемате като хора, което за съжаление е голяма рядкост в днешния бизнес свят. Някои от вашите клиенти няма да искат да провеждат подобни кратки разговори – и вие трябва да разчетете и този сигнал, това са хората, които се интересуват от бизнеса и искат да карате по същество.

2. Осигуряване на моментна реакция. Ние живеем в един свят, където хората се сърдят, когато мигновено доставени Netflix видеа отнемат допълнително две секунди да се заредят. Така че, защо толкова много фирми все още обещават отговор на въпрос "до 24 часа" или дори "по някое време тази седмица"? Използвайте текстови съобщения, електронна поща или дори Twitter, за да имате значително взаимодействие в рамките на минути или дори секунди от първия си контакт с клиента. Нещо толкова просто като "Благодаря, че се обади. Аз съм работя върху (точно описание на проблема) точно сега. Ще се свържем с вас, когато намерим решение или след един час, за да ви информираме за прогреса, което настъпи първо." Това наистина ще впечатли получателя поради бърза доставка и специфичните детайли, които показват едно човешко същество се грижи за това, което се случва след това.

3. Вкарайте нещо дребно. Това е обратната страна на това, което аз наричам "проблема с мисията на компанията." Корпоративните мисии твърде често обещават 100% съвършенство на всички възможни платформи и нива на услуги. Това е невъзможна мисия, и фирми, които се опитват да се отличат във всичко, свършват с постигане на нищо. Вместо да сте много добри във всичките ключови неща, намерете един малък детайл, в който да сте перфектен по всяко време. Вашият бар може да има най-добрите маси за гледане на спорт на всяко място в града. Вашата рецепционистка може да има система, която помага да запомня рождените дни и желанията на децата на вашите клиенти. Какъвто и да е детайлът, открийте го, направете го част от културата на вашата компания и винаги бъдете ангажирани с него.

4. Разберете от какво имат нужда… дори и когато те не искат точно това. Когато Джия Цзян, режисьор на документални филми, прави откъс за това как фирмите казват ”Не” на необичайни искания, той моли Krispy Kreme да му направят тематични понички за Олимпийските игри. Служителят в магазина не само му изпълнява поръчката, но ги оцветява в правилните олимпийски цветове, а не погрешните, поискани от Цзян. Отделяйки допълнително време да слушате активно и да проверите фактите това ще създаде връзка с клиента ви, която ще бъде значима и запомнена.

Джайсън Брик, писател на свободна практика, за OpenForum

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ