50-те най-влиятелни мениджмънт учители
Със сигурност е трудно да определят по степен на значимостта на приноса си всички мениджмънт личности, автори и учители в тази област по света. Harvard Business Review обаче се зае с тази нелека задача и състави класация на 50-те най-влиятелни мениджмънт учители. Ще ви запознаем с тях в няколко поредни дни
Представяме ви първите 5 от тях.
Клейтън М. Кристенсен е професор по бизнес администрация в Harvard Business School и е считан за един от най-изтъкнатите експерти в света на иновациите и растежа. Кристенсен е автор на редица бестселъри и книги, сред които и най-известната му творба - „Дилемата на иноватора“ (1997), която получи Световната награда за бизнес книга на годината. Кристенсен и писанията му са спечелили редица награди, включително носители на пет награди McKinsey за статии, публикувани в Harvard Business Review. През 2000 г. Кристенсен основава Innosight, консултантска фирма, която използва неговите теории, за да помогне на компаниите да създават нова бизнес среда. Кристенсен е и основател на Innosight Institute, който е мозъчен тръст с нестопанска цел, чиято мисия е да прилага своите теории в тежки социални отрасли, като например здравеопазване и образование.
У. Чан Ким и Рене Мауборне са професори по стратегия и управление на INSEAD, и съ-директори на INSEAD Blue Ocean - стратегически институт във Фонтенбло, Франция. Те са автори на бестселъра: "Как да създадем неоспорвано пазарно пространство и да направим конкуренцията независима" (2005). В него, Ким и Мауборне описват един свят, където повечето компании работят в пренаселени индустрии и конкуренцията създава "кървав червен океан от съперници, които се борят за печалба в един басейн." Далеч по-добре, казват те, е да се създаде безоблачен син океан на безспорно пазарно пространство, чрез стойностни иновации.
Виджай Джовидарян, е професор по международен бизнес към Tuck School Business в Dartmouth College, Ню Хемпшир. Той е един от водещите световни експерти по отношение на стратегията и иновациите.
Има издадени девет книги, включително и международни бестселъри, като „Десет правила за стратегически иноватори“ например. Работил е с Джеф Имелт, главен изпълнителен директор на GE по създаването на статията Харвард Business Review "Как GE се самоунищожава" (септември 2009), написана с Immelt и дългосрочният сътрудник Крис Тримбъл и смятана за една от десетте големи идеи на десетилетието. Статията въведе концепцията за обратните иновации.
Джим Колинс е бивш възпитаник на Stanford Graduate School, основател на мениджмънт лаборатория в родния си град Боулдър, Колорадо. Той е автор на една от най-продаваните книги за мендижмънт и предпримачество: Успешни навици на визионерските компании“ (1994), написана заедно с Джери Порас, която анализира факторите, помагащи на компаниите да оцелеят. Последната му книга „Велики по избор“ (написани с Мортен Хансен) и публикувана през октомври 2011 г., се стреми да разбере защо някои компании процъфтяват в нестабилна среда, докато други се провалят.
Майкъл Е. Портър е професор в Harvard Business School и един от най-влиятелните мислители от своето поколение в областта на мениджмънта. Портър е смятан от мнозина за баща на съвременната корпоративна стратегия. Автор на 18 книги и над 125 статии, Портър съосновава Monitor Group през 1983 г. От разследването на корпоративната конкуренция, Портър променя фокуса си към конкуренцията между нациите в книгата си "Конкурентното предимство на нациите" (1990 г.), която обяснява защо някои нации са постигнали повече от други. Наскоро, Портър разгледа взаимодействието между конкуренцията и обществото, като предложи концепция на споделената стойност. Тя гласи, че фирмите трябва да генерират стойност не само за акционерите си, а и за обществото.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.