6 психологически трика за успешна презентация
Първите презентации пред публика в повечето случаи са доста обезсърчаващи. Това може да се промени в полза на презентатора ако познава предварително някои основни психологически факти - например как езикът на тялото засяга разбирането на информацията и как помага да се повиши общото ниво на положителна енергия. Business Insider публикува 6 съвета от специалиста по поведенчески науки д-р Сюзън Уейнсченк, с които лесно ще спечелите аудиторията:
1. Хората възприемат най-добре през първите 20 минути
Според експеримент, проведен от Морийн Мърфи, 20 минути е идеалното време за презентация. За да провери тази теория, Мърфи присъства на 60-минутна презентация по време на работа. След това тя прави тест, за да види разликата в паметта и реакцията на речта по време на 60-минутната презентация, в сравнение със същата реч, изнесена в 20-минутна презентация. Мърфи установява, че хората се радват на 20-минутни презентации повече и помнят информацията месец по-късно. Когато по време на презентацията има 2-3 минутни почивки, това позволява на хората да усвоят по-добре предоставената информация.
2. Зрителните и слухови сетива се конкурират
Трудно е за хората да слушат това, което казвате и да четат думите по слайдовете. Твърде много текст върху един слайд се чете трудно. Затова се използват слайдове, които са визуални лесни за разбиране - със снимки или диаграми, които придават допълнително съдържание към презентацията.
3. Човешкият мозък жадува неочакваното
В експеримент учени използвали контролирано от компютър устройство, което произволно излива струя вода или плодов сок в устата на хора със затворени очи, като едновременно с това сканира мозъците им. Така те открили, че частта от мозъка, която е активна, когато хората преживяват приятни събития, се активизира по същия начин и при неочаквани изживявания.
4. Несъзнателните решения се обработват за секунда или по-малко
Когато започнете вашата презентация, а вероятно и преди да кажете първите си няколко думи, вашата аудитория вече ви преценила и е решила какво мисли за вас. Обикновено, тези първи впечатления са важни, така че е от съществено значение да се представите по положителен начин от момента, в който другите съсредоточота погледа си върху вас.
5. Хората имитират това, което виждат
Ако вие се усмихвате, вашата аудитория ще се усмихне, ако сте енергични и спокойни, тогава вашата аудитория ще е склонна да бъде енергична и спокойна. Това е благодарение на огледалните неврони, които са отговорни и за предизвекването на съчувствие. Ако гледате двама души, които си говорят, вие ще видите, че с течение на времето те имитират помежду си езика на тялото. Една от най-важните емоции, която може да се предаде на аудиторията е страст. Чувствата и емоциите са заразни и ако покажете вълнение към вашата тема, вие ще получите тълпа от развълнувани хора.
6. Създайте комфортна обстановка, ако искате публиката да е ангажирана
Искате хората да слушат речта Ви, да се чувстват свободни да задават и отговарят на въпроси, да отправят предложения. Вашият език на тялото, изрази и коментари са платформата, която позволява на публиката да се чувстват добре. Хуморът също е чудесен начин да накарате другите да се отпуснат. Ако искате хората да се чувдстват спокойни, забавете темпото.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.