6 съвета към млади предприемачи за управление на времето

6 съвета към млади предприемачи за управление на времето

Чували сте максимата, че времето е пари, но тя важи двойно повече, когато сте млади предприемачи. Вие не винаги разполагате с необходимите ресурси, за да изпълните всичко, което искате, така че трябва да се научите как да извлечете максимума от малкия екип, който имате. Някои от най-добрите фирми не разполагат с големи, а с ефективни екипи.

Тези шест съвета ще ви помогнат да не затънете, когато се налага да се справяте с твърде много различни задачи:

1. Правете си списък и го следвайте. Едно от най-важните неща, за да извлечете максимума от времето, с което разполагате, е да знаете къде го изразходвате. Направете си работен списък със задачи и се опитвайте да го следвате колкото се може по-стриктно. Със сигурност ще има много препятствия по пътя ви, но можете да си спестите доста главоболия, ако седнете и отделите малко време, за да планирате. Поставяйте си дневни, месечни и годишни цели. Правете планове и за екипа си. По този начин те ще знаят какво очаквате от тях и няма да се налага ви занимават какво да правят по-нататък.

2. Помислете какво искате да направите преди да се захванете с него. Преди да вдигнете телефона и да проведете разговор, помислете какво искате да постигнете. Напомняйте си какво трябва да бъде свършено, така че да не се разсейвате, когато започнете да говорите. Не забравяйте, че вие се опитвате да се справите с много неща през целия ден и когато трябва да се свържете с някой по телефона повторно, може да бъде неприятно и да ви отнема много време. Обяснете на хората от екипа си, че очаквате същото отношение и от тях.

3. Фокусирайте се. Много често сме твърде разсеяни през деня. Ако нещата трябва да бъдат свършени, трябва да се фокусирате върху тях. Не допускайте разсейването да ви попречи да свършите всичко, което сте си набелязали. Направете си табелка „не ме безпокойте” и си я закачете на вратата или я поставете на бюрото си, когато времето ви притиска. Можете да направите същото и за служителите си. Те трябва да се фокусират точно толкова, колкото и вие. Убедете се, че всеки се занимава със задачите си в срок, точно и конкретно.

4. Открийте система на работа, която ви подхожда.  Всеки работи по определен начин. Трябва да откриете системата, която работи добре за вас. Не изпробвайте различни системи, само защото сте чули добри неща за тях; това само ще доведе до объркване и вас, и екипа ви. Когато намерите системата, която ви устройва, придържайте се към нея. Няма никакъв смисъл да се опитва да научите всички и всякакви системи, ако вече имате една, която дава добри резултати.

5. Делегирайте част от работата си. Би било добре, ако можехте да свършите всичко сами, но това не е реалистично и продуктивно. Делегирайте част от работата си на екипа ви. Резултатите ви ще се подобрят, защото няма да сте непрекъснато притиснати от липсата на време и ще можете да си поемете въздух. Даже нещо повече, може да откриете някой скрит талант сред вашите подчинени.

6. Използвайте технологиите, за да се развивате. Технологиите са създадени да помагат на всеки, включително и на предприемачите. Не забравяйте, че можете да насрочите среща чрез смартфона си или да създадете система, която да помага за разрешаване на проблеми с клиенти. Използвайте онлайн системи за пренасочване и намаляване на броя на обажданията за обслужване на клиенти, което ще позволи на вашия екип да бъде по-продуктивен. Технологиите могат да работят с вас. Ще имате възможност да свършите повече с ограничените ресурси, които имате.

Дан Адика, изпълнителен директор и съосновател на WalkMe, онлайн ръководство и платформа за ангажираност.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ