А вие, какво ще направите за бъдещето?

А вие, какво ще направите за бъдещето?

Как ще промените бъдещето? Звучи ви твърде амбициозно като цел? Но не е.

Това е въпросът, който трябва да си зададат мениджърите на всички нива, особено в навечерието на новото десетилетие. Да, отговорът, т.е. това, което ще предложите зависи предимно от вашата вашата роля и степен на отговорност на компанията. Но само това не е достатъчно. Трябва да увеличите вероятността вашите предложения да бъдат приети. Ето как може да стане това:

Проявете въображение. Лидерите трябва да окуражават своите последователи да мислят мащабно. Предизвикателството е да окуражите служителите да мислят креативно, така че да реализират идеи, които заслужават внимание.

Покажете практическите приложения. Мениджърите могат да бъдат ориентирани към практиката по три начина.

Първо, като се уверят, че всеки знае как неговата работа допринася за постигане мисията на организацията.

Второ, като окуражават служителите си да намират нови начини да вършат работата си по-ефикасно.

И трето, като покажат признание към приноса на отделните служители.

Бъдете конкретни. Необходимо е да мислите мащабно, но също и да разделите големите идеи на малки, управляеми части. Например, шефът на отдела по човешки ресурси, пред когото се изправя предизвикателството да сбъдне желанието на компанията да бъде харесван работодател, трябва да се замисли върху това как компанията наема служители, как намира хора за новите позиции и как развива кадрите си.

Действайте. Възложете на хората да реализират идеите ви. Осигурете им ресурсите, задайте срокове. Но не се оттегляйте от вашата отговорност. Трябва да сте част от процеса.

Дръжте отговорен себе си. Не е достатъчно да предлагате как другите да се променят. Трябва да сте готови и вие да се промените. Отговорността към собственото ви поведение ще прибави достоверност към предложенията ви за подобрения. Когато последователите усещат, че лидерите им са готови за промени, тези промени имат по-голям шанс да успеят.

------------------------

Джон Балдони, консултант по лидерство, коуч и лектор, автор на „Води шефа си: Изтънченото изкуство да управляваш висшестоящите”.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ