Раждат ли се или се учат добрите търговци?

Раждат ли се или се учат добрите търговци?

Последната ми публикация "Седем личностни черти на топ търговците" се основава на индивидуални тестове, прилагани при 1 000 топ бизнес продавачи. Резултатите от тестовете показват, че ключовите личностни черти директно влияят върху стиловете на продажба и на успеха им. Въпреки това, изследването повдига въпроса дали най-добрите търговци се учат или се раждат такива.

Въз основа на изследванията, опита и наблюденията ми стигнах до извода, че над 70% от най-добрите продавачи са родени с "естествени" инстинкти, които играят решаваща роля за успеха на техните продажби. Обратно, по-малко от 30% от най-добрите продавачи са се научили как да станат такива.

Въз основа на цифрите, посочени по-горе, истинският въпрос, който трябва да бъде зададен е "Какво определя дали продавачите ще станат успешни?" Въпреки че е лесно да се рецитира списък от общи условия за успех (упорита работа, постоянство, интелигентност, почтеност, съпричастност, и др.), моят опит показва, четири ключови фактора, които са определящи. Това са умело използване на езика, "моделиране" на опита, политическа проницателност и алчност.

Първият диференциращ фактор за успеха или неуспеха на езиковата култура. Докато всички компетентни продавачи могат да рецитират функциите на техния продукт и ползите за бизнеса, много малко са тези, които могат да водят интелигентни разговори относно детайлите на ежедневните бизнес операции. Всеки индустрия е разработила собствен технически език за улесняване на взаимното разбиране на терминологията и точното значение на думите, използвани в целия бизнес. Техническият език се състои от съкращения, акроними, бизнес номенклатура и специализирани термини (например RAM, процесор и флаш устройство в индустрията на потребителска електроника). Езикът, на който ще поднесете продукта си оказва силно влияние върху решението за покупка.

Моделиране на опита е способността на ума да свърже опита с други подобни данни в предсказуеми модели. Търговците непрекъснато се учат чрез продължаващото натрупване и консолидация на информацията от продажбите и взаимодействието с клиенти. От тази база от знания, търговците може да предскажат какво ще се случи и какво трябва да правят.

Политическата проницателност е способността правилно да се определят влиянието и мотивацията на всяко решение. Успешните продавачи следват този основен приоритет. Политическата проницателност печели пред стратегията като се има предвид, че стратегическото планиране без политическа прозорливост е губещо предложение.

Ние обикновено свързваме алчността с корумпиран характер или алчен скъперник. Макар че това може да е дефиниция на обществото, в продажбите, "алчността" има изцяло различно значение. При продажбите, алчността и самоуважението са тясно преплетени. Мисията на търговците е да научат абсолютната истина, "Ще мога ли да спечеля сделката?" Алчността принуждава търговците да излизат извън тяхната зона на комфорт и да се борят за това, което искат.

Стив Мартин за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ