Различното мислене на добрите дизайнери

Различното мислене на добрите дизайнери

Всички знаем, че добрите дизайнери имат различно мислене по отношение на новите продукти. Но в какво се състои тази разлика? Те търсят това, което не знаем, пише Harvard Business Review. Ако трябваше да направят допитване сред клиентите, повечето от нас биха задали логичният, но семпъл въпрос "Какви подобрения бихте искали в нашите продукти?".

Добрите дизайнери рядко се занимават с това, което е правено досега. Те имат нужда просто да знаят какво потребителите искат или от какво имат нужда. На второ място добрите дизайнери използват наблюдението. Те не просто разчитат на това какво хората казват, а на това какво правят. На трето място те обединяват различни функции от различни сектори в едно цялостно ново разбиране. На четвърто място те гледат какво могат да променят в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен план, като се ангажират с най-добрите тенденции.

Как става това?

Те имат способността да визуализират това, което досега не е било материализирано. Много фирми страдат от ясни и убедителни предложения, които звучат добре в заседателната зала, но после се превръщат в нещо вече правено и познато. Добрите дизайнери са ненадминати в това, което наричаме „вдъхновяваща конкретност”. Те могат да вкарат абстрактните си мисли в разбираеми думи, така че идеята им да стане ясна.

Последователността също е тяхно качество. Те създават и оформят бъдещите си творения, сливайки творчеството с търговската действителност. Те преодоляват синдрома на „това не е изобретено тук или за нас”. Те са способни да произведат нещо, което е харесвано и нужно на всяка публика и ще бъде въприето от заинтересованите лица. Те обръщат вдъхновението в реалност.

Добрите дизайнери не твърдят, че са в състояние да направят всички тези неща, но умеят да работят с различните функции и външни ресурси, които притежават. И за разлика от някои други, те остават с проекта си до края, защото нищо не им носи  повече удовлетворение, от това да кажат с гордост "Аз го направих!" за продукт, жънещ всеобщо възхищение.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ