Ако Шекспир беше "туитвал"

Докато мениджърите навсякъде по света са заети със социалните медии се замислих колко трагедии в историята на литературата можеха да бъдат избегнати с едно обновяване на статуса или едно „туитване”. Нямаше да се налага Жулиета да стои на балкона и да зове: „Ромео, Ромео, защо си ти...”. Един поглед в телефона и услугата Foursquare щеше веднага да й даде отговор за неговото местонахождение.
Skype би могъл да спаси Юлий Цезар. На първо място той би могъл да се подготви много по-добре преди да пресече река Рубикон. Една добра уеб камера би му била много полезна.
Като мениджър вие знаете колко важно е вземането на решение. Всеки ден ни се налага да решаваме за едно или друго. Все още много хора обаче взимат тези решения едностранчиво на базата на непълна онформация. А информацията и най-вече скоростта на тези социалните мрежи в подобни ситуации са голям помощник. Ако се беше родил в други времена Хамлет би попитал във Facebook: „Да бъдеш или да не бъдеш? Какъв е вашият опит?” Да, това би му спестило много терзания.
Той не би могъл, но ние можем да избегнем редица главоболия. Много хора забравят, че в социалните мрежи могат да намерят много по-добри отговори, отколкото има и в най-добрите учебници по мениджмънт. Първите разполагат с няколко предимства. Първо, те са бързи, да не кажем мигновени. Ако зададете въпрос във Facebook има голяма вероятност някой от приятелите ви да знае отговора и да ви помогне с ценен опит веднага. Второ, те са достоверни, понякога и до болка искрени. Освен, че получавате информация можете да бъдете почти сигурни, че тя идва от достоверен източник.
Това е най-проститят начин, който позволява да сондирате мнение било то за нов продукт или услуга без да се налага да хвърляте луди пари за изследвания и анкетни карти. И може да бъдете сигурни - ще намерите отговори, които дори не сте очаквали, защото потребителите на тези мрежи или по-скоро активните потребители ще ви поднесат изненадващи отговори.
Достъпът до информация в нашето съвремие е най-ценният помощник. Въпросът обаче е да успеем да се ориентираме в безкрайния поток от данни и да извлечем от него само това, от което имаме нужда.
Уейн Трумал за Management Issues
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Милиони евро и хиляди контейнери са конфискувани при разследване за незаконен внос от Китай в Гърция и други европейски страни
Бизнес |Безопасност: Отборът на Барселона отлага завръщането си на легендарния стадион „Камп Ноу“
Спорт |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.