Боят ли се служителите от вас?

Боят ли се служителите от вас?

Като главен изпълнителен директор на компанията за дигитален маркетинг VerticalResponse съм активно ангажирана с ежедневните дела. Хората от екипа ми разбират, че въпреки прякото си участие в работата им, всеки от тях има властта да определя посоката на проектите си, да взема решения и да действа, за да постигне както личните си, така и нашите общи цели.

Веднъж бях на среща с директора на отдела по маркетингово съдържание, когато тя ме попита нещо много интересно: „Как гледаш на това да получаваш критика?”. Въпросът й бе разумен – не всеки се чувства комфортно да критикува шефа си (в случая – мен). Тя ме накара да се замисля; като ръководител човек трябва да извади страха и риска от уравнението за своите служители, когато те искат да заемат лична позиция. Затова им позволете:

1. Да действат

Представете си, че ваш служител вече се чувства застрашен от вас. Кажете му, че сте го наели заради експертността му, опита и знанията му за работата. Като директор или мениджър вие не може да знаете всичко по всеки въпрос – и точно затова се нуждаете от специалисти, от които очаквате да споделят знанията си, дори мнението им да е в конфликт с вашето собствено. Разбира се, то трябва да бъде изразено с уважение по начин, подходящ за една бизнес среда. Например „Не съм съгласна с това, защото разполагам с данни от скорошно проучване сред клиентите, които заявиха, че предпочитат А пред Б”. Това е за предпочитане пред: „Говорите глупости. Аз знам по-добре какво искат клиентите ни”.

2. Да престанат да се съгласяват

Случвало ли ви се е да присъствате на среща, на която един човек постоянно кима и се съгласява с всичко казано, но след като излезе от събранието, изказва съвсем противоположно мнение? Пасивно-агресивното съгласие не помага на никого, особено в бизнеса. Създайте корпоративна среда, в която хората усещат, че мнението им е чуто и може да бъде изказано спокойно.

3. Да имат гледна точка

Служителите ви са умни хора – иначе нямаше да ги държите около себе си, нали? Затова им позволете да имат мнение и да го споделят. Различните гледни точки и мнения са онази съставка, която лежи в основата на най-добрите продукти и компании. Да бъдеш част от една голяма идея или работен процес означава, че всеки трябва да даде своя принос, да споделя и да поема рискове. Нека във вашата компания хората да получават признание за това, че имат свой поглед върху реалността.

Нуждаете се от екипа си за информация, решения и добре свършена работа. Затова направете всичко възможно служителите ви да се чувстват постоянно включени в процеса на вземане на решения. Ако сте на събрание например и някой ви попита какво, според вас, трябва да направи, запитайте го на свой ред какво би препоръчал самият той. Активно слушайте чуждите изказвания, обмисляйте ги и ги приемайте, без значение каква е личната ви позиция. Иначе ще се покажете като лицемери – черта, която никой нормален човек не уважава.

Какво да правите обаче, ако просто не сте съгласни с чуждото мнение и трябва да вземете решение, което ваш служител не приема? Най-добре бъдете честни и прозрачни за всичко. Обяснете на служителя, че сте го изслушали добре и че наистина цените мнението му, но по определена причина (която ще обясните) се налага да вземете това решение. Повечето хора разбират, че като шеф ви се налага да вземате понякога и трудни решения. Щом знаят, че в процеса сте чули мнението им и сте го обмислили с уважение, те ще ви подкрепят.

Джанин Попик, главен изпълнителен директор на VerticalResponse, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Васил Терзиев за катастрофата с нощния автобус: Нито една камера или глоба не могат да заменят личната отговорност
Сергей Лавров пристигна в Аляска с блуза на СССР (ВИДЕО)
Срещнаха се: Тръмп и Путин дадоха начало на разговорите в Аляска (СНИМКИ)
Левовете в евро: Банкнотите в обращение продължават да намаляват
НСИ: Месечната инфлация през юли е 1,7%, годишната – 5,3%
Белият дом разпространи ориентировъчен график на срещата на Тръмп с Путин
На днешната дата, 15 август. Голяма Богородица
КНСБ за малката потребителска кошница: Кафето е най-скъпо в Перник и Габрово, а баничката - в София