Великите търсачи на идеи - II

Великите търсачи на идеи - II

Коя е онази искрица просветление, която превръща някого в необикновен, велик, откривател, новатор? Непрестанното търсене на идеи! Това доказват в книгата си „Ловци на идеи” професорът от школата по управление при Бостънския универститет Анди Бойтън и специалистът от Международния институт по развитие на мениджмънта Бил Фишер. Те анализират биографиите на известни предприемачи, изобретатели и учени – от Стив Джобс до Алберт Айнщайн, за да докажат, че общото между тях е оригиналното, новаторско мислене, непрестанното генериране на прогресивни идеи. Вижте сега втората на поредицата, в която ви представяме накратко есенция от необичайния подход в това несвойствено за повечето хора занимание на 10 герои, описани в „Ловци на идеи.

Чарлз Мънгър

Известният икономист и инвеститор е смятан за дясната ръка на Уорън Бъфет. Още докато практикувал като млад адвокат, всеки ден Мънгър посвещавал един час от работното време на себе си. През 2008 г. той разказва пред акционерите на Wesco Financial: „Посвещавах си най-добрия час от деня за самоанализ и дълбоко самосъзерцание. Едва тогава се заемах с клиентите. И го правех в продължение на много години." Мънгър и Бъфет също така често говорят колко е важно времето за т.нар. пета точка от дневния график, когато седят зад бюрото и четат необезпокоявани.

Стив Джобс

Джобс създава студио Pixar в Калифорния с идеята работещите в него да имат възможност постоянно да общуват и обменят идеи. По негова заръка била построена огромна зала в центъра на сградата, помещаваща студиото, която мнозина смятали за излишно прахосване на пари. Кинорежисьорът Брад Бърд разказва: „Причината да го стори беше в това, че всички си работеха в отделни зони – програмистите на едно място, мултипликаторите на друго, а дизайнерите – още по-далече. Стив направи стаи за срещи, столова и най-интересното – тоалетни в центъра на сградата, което отначало ядосваше всички, защото трябваше по няколко пъти на ден да притичват през общата зала. Но Стив добре знаеше, че всеки път, когато преминавате покрай всички, започвате да общувате и да обменяте идеи, а това е най-важното.”

Пал Ердьош

Известният математик обичал да казва: „Моят мозък е отворен”. Ердьош не само че си сътрудничел със стотици учени по света, но и помнел всеки, с който се срещал. „Той знаеше всичко за всички свои познати – какви са интересите им, целите и желанията им. Помнеше имената и годините на жените и децата им, домашните любимци и много други детайли, - пише за него биографът Брюс Шечтър. – Когато срещнеше математик, веднага започваше разговор с него от момента, в който е завършила беседата им примерно преди две години”.

Мери Кей Аш

Основателката и собственичка на Mary Kay Cosmetics, една от най-големите фирми за директна продажба на козметични стока с филиали в много страни по света притежавала способността веднага да разпознава добрите идеи. Тя продавала подочистачки, когато случайно се натъкнала на домашен крем за лице. Направила всичко възможно да придобие правата върху него и създала първия си козметичен бизнес. И макар, че стартовият  й проект в бранша не се увенчал с успех, Мери Кей добила достатъчно опит и самочувствие за следващата стъпка – глобална козметична компания за директни продажби. Била и професионален колекционер на идеи. Бойнтън и Фишер пишат по този повод: „Имала тетрадка, в която записвала както добрите, така и лошите идеи, на които се натъквала при работата си в различни компании. Впоследствие, много от тях тествала в собствения си бизнес и при успех, не се колебаела да ги внедрява.” До смъртта си през 2001 г. Мери Кей Аш се утвърждава и като автор на популярни книги с мотивационна и лидерска насоченост.

 Джим Кох

„Аз не намирам идеите, докато си стоя в стаята – казвал Кох - Откривам ги, когато работя”. Основателят на Boston Beer Company обяснява успеха на компанията с доброто познаване на вкуса на обикновените потребители, с които той постоянно общувал и търсел съветите им. Така, например, идеята за създаването на бранда Sam Adams се появила по време на разговор в бар с любител на Heineken, който споменал, че харесва вносна бира. В този момент Кох разбрал, че има пазарна ниша за скъпо пиво с нов вкус. „При мен идеите идват от реалния свят”, обяснява Кох.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ