"Въпрос на седмицата"- добра тактика да разберете какво става във фирмата
Доста организации подценяват ползите от вътрешните проучвания, при които на служителите се задават важни въпроси в подходящото време. Дори по-лошо - прекалено много фирми се отнасят към мълчаливото недоволство, трупащо сред колектива като болна тема, която не бива да се засяга, а не като ценна информация, която трябва да се споделя.
Въпреки, че независимите изследвания сред служителите са основен източник на информация за голяма част от мениджърите, тяхната най-силна страна се е превърнала в най-слабата им: тези изследвания са прекалено подробни, внимателно премислени и добре структурирани. Задълбочеността им пречи на това да бъдат навременни и да дават точен, обобщаващ отговор на неотложни въпроси.
Има много какво да се каже в подкрепа на бързите, навременни анкети, които заставят хората от всяко ниво в компанията да говорята за нещата, които най-много се нуждаят от внимание към дадения момент. Но вместо да разсъждаваме върху ползите, не е ли по-добре лично да ги проверите в действие?
Защо например не въведете във вашата компания „Въпрос на седмицата” или „Месечна анкета”? Това би бил отличен начин да държите под око „колективната температура”, а също и да провокирате важни дискусии сред служителите.
Независимо дали анкетите ще бъдат провеждани чрез служебните пощи или ще се появяват на блекбърито на служителя, задаването на въпроси с цел конструктивно въздействие върху разговорите вътре в организацията е нещо, което умните мениджъри трябва да направят. Най-малкото, защото това е една добра възможност за постигане на по-голяма прозрачност в управляваната от тях структура.
А още по-интересен диалог ще се получи, ако служителите бъдат насърчени самите те да предлагат въпроси за анкетите.
Лидерският екип може да научи много за отношенията в колектива, ако изследва какви въпроси си задават служителите помежду си.
Ако тези простички и нищо не костващи комуникационни техники генерират дори и 10 смислени дискусии на година, те безспорно ще окажат огромно, положително влияние върху вътрешнофирмената атмосфера.
Майкъл Срадж, изследовател в Центъра за дигитален бизнес към училището „Слоан” на Масачузетския технологичен институт
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.