Геометрия на успеха

Геометрия на успеха

“Какъв искаш да станеш като пораснеш?” Това е най-често задаваният въпрос от родители, роднини и дори напълно непознати към децата. В резултат, пътуването им в живота започва с желанието да бъдат някой утре: инженер, лекар, пилот. Какво означава това? Че децата започват да чертаят пътя си до точка Б, която е някъде в бъдещето.

Тази фиксация в точка Б продължава във времето. Когато малчуганите тръгнат на детска градина, родителите им се вманиачават да ги подготвят за училище. Когато влязат в училище, фокусът се премества върху битката за добър университет, после върху дипломирането, а приоритетът е да си намерят добра работа.

Ако тези деца станат мениджъри, те са обсебени от професионалните и личните си цели, които трябва да постигнат, за да бъдат възприемани като успели. Животът им се превръща в поредица от преследване на желания за постигането на едно хипотетично бъдеще.

Вместо това, не е ли по-правилно пътят на децата да започва от точка А – т.е. „кой си ти и какво можеш?” Струва ми се, това е по-верният подход всеки да стигне до там, докъдето иска.

В бизнеса, често можем да наблюдаваме подобен модел - директорите се борят да преместят организациите от точка А в точка Б. Много често се фокусират върху това как трябва да изглежда точка Б.

А всъщност, първо, трябва да са наясно къде се намират управляваните от тях фирми и организации днес. Така по-успешно биха създали нещо, което ще бъде адекватно на „утре.” Директорите трябва непрекъснато да си задават въпросите: „Кои са силните страни на организацията?”, „Кои са слабите?” „Какво трябва да направи, за да преодолеят предизвикателствата по пътя?”

Не винаги е лесно да идентифицираш точка А. Мениджърите трябва да установят промените, които си струват, да оценят как тези промени си взаимодействат и какво от всичко това има смисъл да се запази и развива. Това означава да разберат кои технологии да премахнат или въведат, да определят резултатите в краткосрочен план от различните бизнес модели и да открият уменията, които трябва да развият. Изпълнителните директори трябва също да поемат отговорността за уместността (или неуместността) на настоящите им стратегии, ако искат да са успешни в бъдеще.

Ако те не се справят с тази задача, утрешните победители може и да не са компаниите, които предлагат решения за бъдещето. По-скоро това ще бъдат организации, които умеят да забелязват и осмислят предизвикателствата, изправящи се пред компаниите днес (точка А) и разработват решения, помагащи им да стигнат до точка Б.

Виниет Найар, изпълнителен директор на „Ейч Си Ел технолоджис” – водеща глобална компания за услуги в сферата на информационните технологии

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Прашутистът, който скочи от стратосферата, загина при полет с парапланер
NATO се готви за едновременен конфликт с Русия и Китай през следващите две години
Словакия ще спре да блокира одобрението на 18-ия пакет от санкции на ЕС срещу Русия
На днешната дата, 18 юли. 188 години от рождението на Васил Левски
Спряха шести блок на АЕЦ "Козлодуй" за планиран ремонт
Бившата номер едно в световния тенис Мария Шарапова продава къщата си в САЩ за 25 милиона долара
Тръмп нареди на правосъдното министерство да предостави още документи по случая с Епстийн
Времето: Топло със силен вятър от запад-северозапад