Големите грешки в офис етикета

Големите грешки в офис етикета

В опит да се свалят бариерите в съвместната работа и да се подобри сътрудничеството много компании се отказаха от старомодните заграждения около бюрата в полза на по-отворени пространства. Тези широки, просторни офиси със сигурност изглеждат впечатляващо, но дали откритостта не стана твърде голяма и служителите, без да искат, започват да си действат взаимно на нервите?

От твърде шумното писане на компютъра до личните телефонни разговори и омразния навик да си режеш ноктите на бюрото, нека разгледаме няколко често срещани "престъпления", които вероятно вбесяват съседите ви по офис и създават хаос на работното място.

Запазете това за санитарните помещения, моля!

Един от най-големите дразнители сред служителите е грижата за личната хигиена на бюрото или в общите помещения. Сред основните заподозрени са рязането на нокти (понякога дори и на краката), чистенето на зъби с конец и нанасянето на грим.

Очевидно доста ръководители също не са чужди на подобни занимания. Така например продуктовият директор в американската компания за онлайн маркетинг VerticalResponse сподели, че веднъж един от шефовете й се събул бос по време на бизнес среща, качил си краката на масата и започнал да си реже ноктите. Наистина. Същият човек имал обичая да си чисти ушите с бъркалката от кафето, дори и по време на събрания. Представете си да ви се налага да водите професионален разговор, докато нещо такова се случва пред вас!

В крайна сметка продуктовият директор се извинила и напуснала стаята. Може би по-правилният подход все пак би бил да беше казала на началника си, че действията му я карат да се чувства неудобно – иначе ще й се налага да излиза всеки път, когато той се отдаде на неприятните си занимания.

Шумът ви изнервя останалите

Когато седите в близост до други хора, дори най-малките неща могат да предизвикат раздразнение. И макар че гледката на служители, заслушани в последните хитови мелодии на слушалките си, вече е нещо обичайно, не всеки шум може да бъде блокиран. Някои от най-силните дразнители, споменавани от служителите, са постоянното прокашляне, подсмърчането и пронизителният смях. Шумното набиране на текст на клавиатурата, потропването с пръсти и конферентните разговори на високоговорителя са други безкрайно дразнещи неща. Ако и вие сте сред потърпевшите, опитайте да поговорите деликатно с шумния си колега и учтиво да го помолите да бъде по-тих. Ключът към успеха е във взаимното уважение и професионалния подход.

Кухненски кошмари

Кухнята в офиса е нещо чудесно, но може да стане поле на различни дребни и едри конфликти. Сред основните нарушения на етикета са пропускът да почистиш след себе си, мивката, пълна с мръсни съдове, краденето на чужда храна от хладилника, готвенето на силно ароматни ястия като риба, пуканки и броколи, и т.н. Случвало ли ви се е да се вбесите от поведението на колегите си в общата кухня? За щастие, обикновено тези проблеми могат да се посрещнат с директен подход. Повечето хора осъзнават, че трябва да чистят след себе си – често те просто забравят, защото са заети. Едно напомняне от време на време може да постигне много.

Твърде много информация

Всички сме срещали колегата, който се чувства твърде комфортно сред останалите и споделя интимни подробности за последната си среща или за пътуването на децата си. А ако тази информационна машина не успее да се добере до вас, значи сигурно си имате някоя Разговорлива дива в офиса, която прекарва по-голямата част от времето, бърборейки неуморно за събитията от деня, като по този начин разсейва всички около себе си. Ако в екипа ви има такива хора, ще трябва да им кажете, че и вие обичате разговорите, но имате крайни срокове и първо трябва да обърнете внимание на задълженията си.

Джанин Попик, главен изпълнителен директор и основател на VerticalResponse, за Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ