Двете най-важни думи

Двете най-важни думи

Когато пристигнах в Mattel, компанията губеше почти по един милион долара на ден, бонусите и всякакъв вид поощрения бяха орязани, a стойността на компанията беше потънала надълбоко. Вярвах, че тези предизвикателства са преодолими. Още през  първия си работен ден събрах екипа и заявих: „Знам как работи това. Ще обърнем нещата в наша полза. Аз, като новия външен изпълнителен директор ще получа голяма част от похвалите. Но аз знам кой наистина ще заслужава благодарности – всички вие. Оценявам това, което вие сте на път да изпълните. "

Току що бях дошъл от Kraft Foods, където бях прекарал първите 23 години от кариерата си.  Когато бях избран да ръководя най-голямата компания за играчки в света, имах опит във всяко ниво на организацията, започвайки от стажант. И въпреки че работих здраво, аз също съм получавал много помощ. Моите родители и учители имаха силно влияние над мен по значим и позитивен начин. Докато работих в Kraft имах 15 различни шефове, всичките ме подкрепяха, напътстваха и ме обучаваха. (Е, всички освен един - който, между другото, се задържа  само една година в компанията). Установих, че често казвам благодаря. И тъй като съм човек, който е любознателен по природа, се научих да казвам още по-често благодаря, защото ефектът беше очевиден

Повечето хора ходят на работа всеки ден с идеята да свършат добре това, за което са там (въпреки, че единственият ми лош шеф не вярваше на това). Повечето хора, и повечето екипи всъщност се справяха много добре. Какво трябваше да получат в замяна? Козметичният предприемач Мери Кей Аш казва: „Има две неща, които хората искат повече от секс и пари – това са признание и похвала”.

Не съм някакъв безумен оптимист. Моите колеги могат да гарантират за моята издръжливост. Но какво не е наред с признанието за добре свършена работа? Защо не казваме "Благодаря!" по-често, дори и когато го мислим?

В Mattel, правим това с нашата Rave Reviews програма, която позволява на служителите да се оценят и благодарят взаимно с прост електронен сертификат за безплатна безалкохолна напитка или кафе. Също така даваме Награда на председателя  на мениджъри от компанията, които са показали особени заслуги по време на нашите най-масови мероприятия. Аз вярвам, че практики като тези са от ключово значение Fortune да обяви, в продължение на шест поредни години, Mattel за една от най-добрите компании за работа. Аз също съм фен на получаването на насърчаващи похвали извън границите на компанията.

Където и да показвам благодарността си, тези съвети работят добре за мен:

  • Отделете време всяка седмица, за да признаете на служителите си добре свършената работа.
  • Напишете на ръка благодарствена бележка, когато можете. Личният контакт има голяма стойност в дигиталната ера.
  • Наказвай на четири очи; награждавай публично. Направете публичните похвали навременни и конкретни.
  • Не забравяйте да копирате похвалите и до началниците на хората, към които се обръщате. „Не ми казвай на мен. Кажи на шефа ми”.
  • Насърчавайте благодарността като култура в компанията.

Наскоро се пенсионирах от Mattel и моите колеги направиха прехода по блестящ начин. Когато Harvard Business Review ме поканиха да пиша колонка, която да отрази кариерата ми, това ми беше мисълта: „Каква прекрасна възможност публично да благодаря на всички, които направиха работата ми толкова забавна! Ако практикуваш това, което проповядваш, ти знаеш кой си”.

Робърт Екърт, изпълнителен директор на Mattel от 2000 до 2011 г.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ