Еднаквото мислене води до еднакви резултати
Алберт Айнщайн го е казал блестящо: „Не можем да решим проблемите, като използваме същия начин на мислене, който сме използвали, когато сме ги създавали.“
Друг, неизвестен мислител го е казал просто: „Ако правите всичко, така както винаги сте го правили, винаги ще получавате това, което винаги сте получавали."
Тези две крилати мисли улавят много точно духа на времето, в което работим, конкурираме се и ръководим.
Живеем в ерата на разрушението. Не може да постигате големи неща, ако не правите нещата малко по-добре от начина, по който другите го правят и от начина по, който сте ги правили преди. В ерата на свръхконкуренция единственият начин да се откроявате от тълпата е да направите нещо специално. Това, което виждате определя начина, по който се променяте.
Най-добрите лидери успяват да овладеят така нареченото дежавю. Всички сме го изпитвали: в непозната ситуация се чувстваме, така сякаш това вече сме го преживели. Обратното е в позната ситуация (в отрасла, в който работите от десетилетия) да започнете да виждате нещата по различен начин, така сякаш за първи път се сблъсквате с тях. Така ще създадете отличителна гледна точка за бъдещето.
Но успехът не е само различно мислене, успехът е да се грижите повече за конкуренцията. Алън Уебър идентифицира два въпроса, които изискват вниманието на лидерите. Първият е: Какво ви държи будни нощем, какви са проблемите, които ви тревожат? Вторият е по-малко познат, но по-важен: Какво ви държи мотивирани и ангажирани (вас и вашите хора)? Това са въпросите, които всяка компания трябва да си зададе, ако иска да оцелее в ерата на супер конкуренция и денонощна динамика.
Уйлям Тейлър, Harvard Business Review
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.