Игра на сигурно

Игра на сигурно

Типичната голяма компания иска големи продукти. И  големи идеи. Защото прави големи залози за голямото бъдеще. Никой не иска малки проекти или да бъде ръководител на малък проект. Проблемът с подхода с големия залог е, че той е ограничен до малък брой предположения. А изборът трябва да бъде направен твърде рано. С него поставяте всичките си яйца в една кошница. Или по-лошо гласувате цялата си вяра на едно яйце.

Повечето от нас приемат общата представа за усещането, че рискът трябва да бъде умерен. По някаква причина е трудно за повечето компании да разпространят този риск между много малки проекти. За някои лидери изглежда е по-лесно да заложат на собствените си предчувствия, отколкото на своя екип.

Преди няколко години, производителят на уредите Whirlpool реши да направи голям залог в иновациите, като направи стотици малки залози. Вместо да инвестира милиони долари в няколко идеи, се научи как да предприема по-малки пресметнати рискове. 20 млн. долара бяха разпределени в 400 малки проекта от 25 хил. долара. Достатъчно пари да се ангажират малки екипи от хора. В следващите години малките залози носеха по 1 млрд. долара годишно на компанията.

Големите залози имат и други, по-малко очевидни недостатъци:

През по-голямата част от времето, големият проект развива свой собствен живот. Никой не иска да взема решение относно него, защото той струва прекалено много. Това води до забавяне и често до неуспех.

Поради факта, че се нуждае от повече време за реализация, по-малките конкурентни продукти или проекти са го изпреварили и са достигнали първи до аудиторията.

Големите проекти фокусират вниманието само в една посока, докато малките ви карат да бъдете по-креативни, да търсите нови пътища. Да откривате нови предизвикателства. 

Малките залози са по-добри по няколко начина:

Най-безопасните инвестиции са тези, които започват да се изплащат най-скоро. Още по-добри са онези, които ни информират за следващия кръг от инвестиционни решения, които да вземем. Един малък проект може да се развие в един голям, който да допринесе за успеха на компанията.

Малките залози позволяват на повече хора да дадат своя принос. Те ангажират талантите, насърчават ги да експериментират на удобни нива на отговорност.

Toyota например вярва в малките залози за голяма печалба. За една година, нейните служители предлагат над 750 000 идеи за подобрение. След това компанията реализира над 80% от тях! Общият ефект е, че се засилва културата на иновации, а компанията печели.

Макс Маккоун за Management Issues

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ