Изкуството да бъдем харесвани

Изкуството да бъдем харесвани

При срещи и неформални сбирки, винаги има един, който се превръща в център на вниманието. Хората искат да бъдат около него и несъзнателно търсят неговото съгласие. В почти всички случаи "най-популярните" личности в дадено микро общество са тези, които са най-ефективни при изграждането на разбирателство от първото си взаимодействие с другите.

Тази способност за изграждане на разбирателство може да бъде (и често е) несъзнателна. На техническата конференция например инженер, който е най-добър в създаването на разбирателство с колегите инженери ще бъде в центъра на дискусионната група. Изграждането на подобни отношения може да се научи и преподава, смята Джофри Джеймс от Inc.com.

Според д-р Ърл Тейлър ключът към създаване на разбирателство е да разчиташ на други преживявания в живота си. Един от методите е да се отнасяте с другите като почетни гости. Някои хора погрешно смятат, че бизнес разговорите тръгват по-гладко, ако те започват с препратка към споделен културен опит, като последното спортно събитие. Такива теми често могат да бъдат плоски. Например, има някои хора (аз съм един от тях), които нямат абсолютно никакъв интерес към спорта. Но дори и ако човекът отсреща е спортен фен, да, може да има разговор за любимия отбор, но това е разговор, който другото лице може да води с всеки.

Според Тейлър далеч по-ефективно е, когато срещнете някого за първи път да му създадете усещането, че той е почетен гост. Ако сте като повечето хора, когато посрещат гости в дома ви, вие се радвате да ги видите и искате да ги накарате да се чувстват добре дошли. Въпреки спецификата на това, което може да се каже в бизнес ситуация е различно от това, което може да се каже вкъщи.

Точно както любезно каните гостите си да се чувстват удобно, когато се срещнете с клиент или колега трябва да покажете, че сте благодарни, че имате възможността да прекарате време с този човек.

След този първоначален поздрав започнете разговор с тема, която позволява на другия човек да разбере, че имате отношение към него. След това следва един въпрос, който води към разговор.

Например, можете да започнете среща с технически експерт, като споменете, че сте чули друг експерт наскоро да представя доклад на техническата конференция. Тогава попитайте въпрос като: Вие какво смятате?

Конкретното съдържание на началната тема е далеч по-малко важно от скритото послание, което е, че ви е грижа достатъчно за този човек, за да си наложите някои допълнителни усилия.

Когато сте искрени и се интересувате, ще си спомняте човека, с когото сте говорили с чувство на стойност от срещата.

Правете това последователно и ще бъдете добре дошли навсякъде, защото сте експерт в това всички останали да се чувстват добре дошли.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ