Инвестирате ли във Facebook феновете или само ги събирате?
С нарастването на влиянието на Facebook върху обвързването на клиенти се забеляза, че марките се разделят на два вида – колекционери и инвеститори.
Колекционерите навлизат в социалната мрежа ентусиазирано, обяснява за AdvertisingAge Крис Пери. Тяхната амбиция е да съберат възможно най-голяма маса от почитатели. Те гонят бройката и чакат позитивен ефект върху марката само от достигането на определен обем от фенове. Не предприемат обратни връзки, освен от време на време да изпращат съобщения на потребителите. Стратегията им обаче не е правилна.
Какво от това, че я има групата, като съществуването й няма позитивен ефект за марката? Само популяризиране чрез интернет? Не се ли получава така, че марката преди навлизането си в интернет работи за присъствието си в мрежата, а мрежата не работи за нея?
Марките-инвеститори имат активна и полезна стратегия. Те култивират социалната общност във Facebook, за да разработят по-добро портфолио.
Ето няколко фундаментални съвета, които ще ви помогнат да бъдете инвеститор:
- Установете как Facebook прави интеракцията с феновете на марката ви. Очертайте ясни комуникационни цели: показност, промоция, услуги за клиентите, разпространение на корпоративна информация или използване на мненията на хората за изследвания.
- Визирайте целта. Коя е таргет групата ви? Каква е демографията й? Facebook има репутация на медия със сложна демография, която помага на марките да преминат бариери. Вземете предвид каква ниша от потребители са я харесали чрез реакциите им и интереса им към определени теми, услуги и продукти.
- Пригодете предложеното във Facebook съдържание към това, което интересува ядрото от най-активни ваши почитатели. Това ядро движи развитието на марката ви. Тези хора се интересуват от името ви, реагират на него, препоръчват го и го изнасят в реалния свят.
- Впрегнете феновете си на работа. Дайте им какво да харесват, коментират, препращат, използват, публикуват. Провокирайте ги. След това ги наградете с каквото можете – например специални приложения, покани за реални и виртуални събития, валута в социалната мрежа, изложения, уверения, отстъпки, достъп, забавления и/или уважение специално към тях.
- Избягвайте мъртвите точки. Да се сложи знак за харесване не е целта. Това е стартовата точка. Накарайте ги да четат, коментират и влязат в диалог, който ще се пренесе в реалността.
- Направете екосистема. Никога не ги притискайте да се изявяват. Ако някои искат да си стоят в ареала на марката и само да я харесват, без да правят друго – оставете ги на мира.
- Бъдете реалистични. Потребителите трудно забелязват опитите на марката да се отличи. Понякога се налага присъствието във Facebook да е рекламирано в други медии.
- Реагирайте бързо на това, което се случва в профила ви в реално време.
- Слушайте феновете си и отговаряйте на това, което чувате. Facebook е прекрасно средство за сондаж и извличане на мнения, идеи за иновация на продукта, защита на потребителите, добавяне на потребителски услуги и валидация.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.