Кога да инвестираме и кога да режем разходите
Икономическите условия често карат развиващите се компании да инвестират по време на подем и да режат бюджета по време на спад. Но в най-добре управляваните компании вземането на тези решения е много повече умен подход, отколкото просто инструмент. В някои случаи има повече смисъл да намалите инвестициите в сравнително добри времена и да ги увеличите в лоши, пише Карл Стърк за Inc.com.
Един от нашите клиенти, голям доставчик на технологично предприятие реши, че трябва да продължи растежа на инвестициите през голямата рецесия от 2008-2010 г.
Той имаше достатъчно късмет, за да създаде значителен брой позиции преди икономическия спад, което му даде повече възможности, отколкото имаха повечето компании. Неговият пазарен дял също бе негативно засегнат от икономическия спад в корпоративните технологии, но той видя възможност да инвестира по време на икономическите насрещни ветрове, защото предлагането му даде на клиентите значителни икономии на разходите в сравнение с конкурентни продукти. Той имаше шанс да спечели пазарен дял, докато техните конкуренти се борят.
Друга компания работи чрез някои стратегически съкращения въпреки участието си в разрастващ се пазар. Те осъзнаха, че техният пазар е станал по-конкурентен и по-малко изгоден, тъй като е узрял. Въпреки това в по-малък, по-специализиран сегмент на техния бизнес те имаха възможност да направят значителни печалби, тъй като те можеха да предложат нещо много по-привлекателно, отколкото техните конкуренти. Така че те орязаха инвестициите в основния си бизнес, като същевременно инвестираха значително в техния специализиран бизнес. Това ще доведе до обща рентабилност и растеж, въпреки по-ниските приходи. Въпреки че повечето фирми следват простото правило да растат в добри времена и да режат при лоши ние предпочитаме следния подход:
Инвестирайте в растеж, когато:
Имате достъп до нарастване на капитала.
Знаете, че може да създадете значителна възвращаемост на инвестициите от - тоест инвестицията ще доведе до по-големи заплати в бъдеще.
Имате възможност да подобрите конкурентната позиция на даден продукт.
Отрежете инвестиците, когато:
Не виждате ясна възвращаемост, тоест ще направите точно толкова пари или повече и без тази инвестиция.
Не виждате възможност да се съсредоточите върху ограничен сегмент на вашия пазар.
Грешката на много предприятия е, че те смятат, че печеленето на пазарен дял винаги е добре. Всеки бизнес има печеливши, но и губещи сегменти. Почти винаги най-печелившите сегменти са такива, при които компанията предлага на своите клиенти отличителен продукт. Това са области, в които бизнесът може да инвестира за поддържането на растеж в дългосрочен план.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.