Кои марки ще изчезнат през 2011 година?
Сайтът 24/7 Wall St. състави списък на марките, които ще изчезнат през 2011 година. Сред тях са някои от най-прочутите брандове на света, дори икони в съответния си бранш. Много от тях залязват само на пазара в САЩ, но според анализаторите, това е първата сигурна крачка към тъжния край.
Reader’s Digest Някога това бе най-четеното списание в света. Миналия август обаче компанията бе принудена да обяви банкрут. Финансовото й положение се стабилизира леко през февруари, но драстичните промени и намаляването на тиража са неизбежни. Само преди няколко години унищожаването на едно от най-популярните списания като Reader’s Digest би било немислимо. Но ако пазарните тенденции в САЩ се запазят, а това най-вероятно ще стане, големите списания като Newsweek, US News и TV Guide просто нямат бъдеще в сегашната си форма. Reader’s Digest може би ще оцелее в други държави, но в САЩ ще трябва да го забравят.
Blockbuster Inc. Националният лидер за видеокасети и DVD под наем в САЩ също изживя времето си. Компанията е пред банкрут, а приходите продължават да намаляват главоломно. Трудно е да си представим, че 6000-те магазина на фирмата ще изчезнат, но историята вече познава такива примери – конкурентната фирма Movie Gallery обяви закриването на всичките си 2400 магазина през февруари. Просто кабелната телевизия и интернет изпратиха филмите под наем в прашното минало.
Dollar Thrifty Automotive Group Една от големите компании за коли под наем в САЩ се продава. Потенциални купувачи са Herz и Avis Budget, които вероятно ще използват бизнеса на Dollar Thrifty, но едва ли ще запазят марката.
T-Mobile Трудно е да се повярва, че четвъртата по големина компания за мобилни телефони в САЩ, която е собственост на Deutsche Telekom, е в този списък. Но дори и третата компания в списъка на най-големите – Sprint – е отчела само 50 млн потребители през миналата година. За T-Mobile те са едва 34 млн – крайно недостатъчно за поддържането на такъв бизнес. Компанията не само има трима сериозни конкуренти, но е и принудена да започне да предлага 4G услуги, за да остане на пазара. За да успее, тя ще трябва да си потърси партньор, но и така няма начин да изгради необходимата инфраструктура преди останалите конкуренти да завземат 4G пазара. Просто в момента T-Mobile няма бъдеще на щатския пазар. Решението за Deutsche Telekom вероятно ще бъде сливане – обсъжда се такова със Sprint-Nextel или с Virgin Mobile. Тези марки се радват на много по-голямо доверие на пазара. Възможно е компанията-майка просто да промени името на T-Mobile, за да му даде нов старт.
Moody’s Corp. Финансовата столетница може да се оплаче от най-лошата бранд репутация в САЩ. Скандалите около пряката отговорност на компанията за настъпването на икономическата криза, както и слуховете, че фирмата е подправяла рейтингите си, за да спечели бизнес, сринаха реномето й. Много е вероятно Moody’s да рухне пред няколкото граждански иска, които висят над главата й като Дамоклев меч или просто да продаде бизнеса си на компания с по-добър рейтинг. Каквото и да се случи, доброто име на агенцията за кредитни рейтинги и проучвания е безвъзвратно окаляно.
BP p. l. c. British Petroleum приближава не само финансовия си банкрут, но и пълното самоунищожение. След фаталния разлив в Мексиканския залив компанията е принудена да харчи чудовищни пари, за да покрие щетите. Вероятно тя ще трябва да отдели успешния си бизнес в рафинериите от разработването на нови находища или да се преструктурира по друг начин. Това може да стане повод за смяна на осакатения бранд ВР и ново име за петролните им операции. Това вече се случи след промяната на официалното наименование от British Petroleum на BP p. l. c.
RadioShack Една от най-старите вериги магазини за продажба на дребно в САЩ в момента е мишена за поглъщане от по-голяма акула. Това вероятно ще бъдат BestBuy, които едва ли ще запазят марката, защото тя се смята за остаряла и й липсва репутацията, свързана с качествените продукти и услуги. Дори още преди това да се случи, RadioShack сама започна да се ребрандира на The Shack, с което показа, че старата й марка се е превърнала в товар.
Zale Corporation Това е един от първите магазини (основан през 1924 г.), в който започват да се прeдлагат стоки на кредит. През последните десетилетия обаче компанията е на смъртното си ложе. Тази година тя влезе в списъка на Forbes за фирми в положение на краен финансов риск.
Merrill Lynch Легендата бе закупена, но това няма да спаси марката й. Практиката сред големите финансови компании е да купуват големи брокерски къщи и да сменят имената им. В повечето случаи компанията-майка иска да сложи собственото си име на табелката. Точно това вероятно ще се случи и с Merrill Lynch, някога най-големият брокер в САЩ. Днес къщата е собственост на Bank of America Corporation. Скандалите около изкупуването навредиха на бранда и, в традицията на себеподобните си, BoA ще преименува Merrill Lynch в B of A Investment Management.
Kia Motors Corporation Това е една от двете автомобилни марки на южнокорейците от Hyundai. Марката винаги е била маргинална, а колите й се смятат за ниска проба. Както вече откриха GM и Ford, поддържането на много брандове наведнъж е скъпо удоволствие, така че Hyundai възнамерява да се поучи от опита на колегите си и да се откаже от най-слабия си бранд.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.