Колко спешно?
Преди няколко месеца бивш клиенти ми се обади паникьосан. Неговият главен финансов директор искаше веднага да започне няколко процеса за опростяване на бизнеса. Щеше да се срещне с него на следващия ден и искаше ние да разгледаме предложението му и да помогнем за проекта.
Колегата ми и аз веднага оставихме всичко друго и се разбързахме за срещата. Набелязахме няколко точки за разговора и архивирахме информация, която клиентът трябваше да разгледа. На следващия ден определихме ресурсите, от които ще се нуждае нашата фирма, мислейки че проектът наистина ще стартира веднага. След това започнахме да чакаме клиентът да набележи следващите стъпки и... продължихме да чакаме.
Близо месец след като не бяхме получили никаква вест по проекта – въпреки многократното изпращане на имейли и съобщения – клиентът се обади, за да каже, че финансовият му директор бил зает и проектът ще бъде отложен. Не знам за вас, но срещам това явление все по-често в наши дни.
Всичко се представя като спешно и изисква незабавна реакция, като че живеем постоянно в извънредна ситуация. Много от хората, които работят в човешки ресурси, правни или финансови отдели са под обсадата на непрекъснат поток от спешни искания от вътрешните си или външни бизнес партньори.
В действителност, когато всичко е с етикет "спешно" на практика не е. Но тъй като приятелите ни, семейството и бизнес партньорите ни често носят смартфони, приемаме, че те са на наше разположение 24 часа 7 дни в седмицата, навсякъде по света. В резултат на това, хората ходят дори и в банята с телефона и в някои отношения технологиите са ни превърнали в бързо реагиращи "наркомани."
Един от най-трудните аспекти на тази зависимост е да реагирате адекватно. От една страна знаем, че клиентите очакват отзивчивост. От друга страна не всяко искане се нуждае от незабавен отговор. Твърде често той не само ще засили очакванията на клиента, но и не винаги да води до най-добри резултати.
Ето няколко съвета, които да имате предвид при тези ситуации:
Не мислете, че "спешно" означава незабавно. Разгледайте с клиента си това, което наистина е необходимо. Понякога чувството за спешност е начин да придадем значение на проекта и да накараме хората да се заемат с него.
Опитайте се да правите разлика между спешна криза и спешна молба. Има моменти, когато проблемите на клиентите трябва да бъдат решени веднага. Но в зависимост от вашия бизнес, това по-често е изключение отколкото правило.
Бъдете готови да кажете „не”. Доброто обслужване на клиента не означава непременно да правите всичко, което той иска. А да го направите добре.
Рон Ашкинас за Harvard Business Review
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Все по-малко хора търсят убежище в Германия
Свят |От КНСБ предлагат друго мерило за доходите на българина
България |Ето как обядът на милиардер във верига за бързо хранене вдигна акциите на няколко компании с 30 процента
Лидерство |Над 450 милиона килограма тикви изгниват по сметищата в САЩ всяка година след Хелоуин
Любопитно |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни
Свят |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Свят |Зеленски с пакет от мерки за подпомагане на украинците през зимата
Свят |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Радев: България и Египет са отворили нова глава в отношенията си
България |Военният министър на САЩ пристига във Виетнам за преговори за военни доставки
Свят |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.