Концентрирай се върху резултата, не върху усилията

Концентрирай се върху резултата, не върху усилията

Концентрирай се върху резултата, не върху усилията

Много хора прекарват голяма част от работното си време си в безсмислени усилия и, съвсем естествено, получават твърде малко срещу това като резултати.

Защо става така? Може би отговорът се крие в простичкия факт, че в различни периоди от денонощието, работим с различна ефективност. На нашата трудоспособност могат да влияят много фактори, които предизвикват или прилив на сили, или умора. Затова и съществува тайм мениджмънта, където основното правило гласи: Концентирай се върху резултата, а не върху усилията! Как да приложите на практика тази максима? Ето няколко полезни съвета:

- Наблюдавайте се известно време, за да установите в коя част от денонощието се чувствате най-свежи и енергични. След това прехвърлете изпълнението на най-важните задачи от деня в този отрязък от време. Така ще успеете максимално качествено да свършите своята работа за по-малко време.

- Концентрирайте се преди всичко върху тези действия, които ви насочват или са свързани с дългосрочните ви важни цели. Всеки ден, по време на обичайната работна рутина, отделяйте време да визуализирате и размишлявате върху стратегическите си планове, да обмисляте тези действия, които ще ви помогнат да продължите да се движите напред. Така ще превърнете хаоса в ясна и предсказуема система, значително ще намалите нивото на стрес и много по-бързо ще се насочвате към целите си.

- Увеличете количеството работно време, което отделяте за дългосрочните си приоритетни цели. Обикновено, работата по тези проекти отнема по-малко от 20-30% от работното време. Постепенно увеличете това време до 60-70%.

- Делегирайте, делегирайте и още веднъж делегирайте! Научете се да възлагате задачи, в които не сте специалист на други професионалисти. Това ще ви освободи време за решаване на други, належащи проблеми. В плана за деня, ангажиментите, които не са пряко свързани с вашата компетентност и отговорности, трябва да се сведат до не повече от 10%.

- Обърнете внимание на своите „крадци на време” и решително се разделете с тях. Звучи малко жестоко, но статистически данни са доказали, че обичайните, овличащи вниманието ситуации като внезапно телефонно позвъняване, отговаряне на безкраен поток от имейли и „нахлувания” на колеги по всяко време в стаята отнемат до 50-70% от работното време. Постепенно намалете това време до 10-20% като въведете ясни правила за комуникация в офиса. Един добър пример в това отношение е срещите по служебни теми между колеги да се определят чрез размяна на имейли. Ще се учудите колко по-ефективно и концентрирано се работи, когато не ви прекъсват постоянно вътрешни хора с въпроси от всякакво естество.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ