Концентрирай се върху резултата, не върху усилията

Концентрирай се върху резултата, не върху усилията

Много хора прекарват голяма част от работното си време си в безсмислени усилия и, съвсем естествено, получават твърде малко срещу това като резултати.

Защо става така? Може би отговорът се крие в простичкия факт, че в различни периоди от денонощието, работим с различна ефективност. На нашата трудоспособност могат да влияят много фактори, които предизвикват или прилив на сили, или умора. Затова и съществува тайм мениджмънта, където основното правило гласи: Концентирай се върху резултата, а не върху усилията! Как да приложите на практика тази максима? Ето няколко полезни съвета:

- Наблюдавайте се известно време, за да установите в коя част от денонощието се чувствате най-свежи и енергични. След това прехвърлете изпълнението на най-важните задачи от деня в този отрязък от време. Така ще успеете максимално качествено да свършите своята работа за по-малко време.

- Концентрирайте се преди всичко върху тези действия, които ви насочват или са свързани с дългосрочните ви важни цели. Всеки ден, по време на обичайната работна рутина, отделяйте време да визуализирате и размишлявате върху стратегическите си планове, да обмисляте тези действия, които ще ви помогнат да продължите да се движите напред. Така ще превърнете хаоса в ясна и предсказуема система, значително ще намалите нивото на стрес и много по-бързо ще се насочвате към целите си.

- Увеличете количеството работно време, което отделяте за дългосрочните си приоритетни цели. Обикновено, работата по тези проекти отнема по-малко от 20-30% от работното време. Постепенно увеличете това време до 60-70%.

- Делегирайте, делегирайте и още веднъж делегирайте! Научете се да възлагате задачи, в които не сте специалист на други професионалисти. Това ще ви освободи време за решаване на други, належащи проблеми. В плана за деня, ангажиментите, които не са пряко свързани с вашата компетентност и отговорности, трябва да се сведат до не повече от 10%.

- Обърнете внимание на своите „крадци на време” и решително се разделете с тях. Звучи малко жестоко, но статистически данни са доказали, че обичайните, овличащи вниманието ситуации като внезапно телефонно позвъняване, отговаряне на безкраен поток от имейли и „нахлувания” на колеги по всяко време в стаята отнемат до 50-70% от работното време. Постепенно намалете това време до 10-20% като въведете ясни правила за комуникация в офиса. Един добър пример в това отношение е срещите по служебни теми между колеги да се определят чрез размяна на имейли. Ще се учудите колко по-ефективно и концентрирано се работи, когато не ви прекъсват постоянно вътрешни хора с въпроси от всякакво естество.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ