Кратък наръчник за привличане на инвеститори

Кратък наръчник за привличане на инвеститори

Кратък наръчник за привличане на инвеститори

По време на работата ми като продуцент на телевизионно шоу съм чувал стотици бизнес презентации през годините - и като се има предвид моя собствен опит като предприемач съм правил много такива. Научих, че всеки е в състояние да продаде  дадени бизнес предложения при приемливи условия.

Често начина, по който представяте себе си и своя бизнес в голяма степен засяга тези, които ще инвестират във вашето предприятие. Като инвеститор, не само в телевизията открих също, че съм по-склонeн да инвестирам в един предприемач, който е професионалист, добре подготвен и познаващ бизнеса си в големи подробности. И още няколко полезни изводи от практиката:

Подготовка, подготовка и пак подготовка. Преди да започнете, набавете си колкото се може повече обща информация за потенциалните си инвеститори. Ако познавате аудиторията, може да се ангажирате с нея на личностно ниво. LinkedIn, Facebook и Twitter са претъпкани с информация за вашия инвеститор, използвайте Google и особено социалните медии като ресурс. Преди всичко бъдете наблюдателни и винаги търсете възможности за разчупване на леда, когато се срещате с нови инвеститори. Веднъж по време на преговори забелязах снимки на голф игрище в офиса на инвеститора, с който бях на среща. Благодарение на беглите познания за тази игра и повдигането на тази тема се стигна до успешно сключване на сделката. В края на деня, хората искат да се насладят на нещо повече от бизнес отношения и тук личният подход е голямо предимство.

Изгответе дългосрочна стратегия. Демонстрирайте защо и как ще развиете идеята си, за да решите проблема си. Като инвеститор ще съм по-склонен да инвестирам, ако виждам идеята в развитие с възможно най-много детайли.

Оставете ентусиазма да говори. Ентусиазмът и оптимизмът са заразителни. Когато хората забележат тези емоции у вас, ще са много по-склонни да подкрепят идеята ви, защото те пробуждат доверие. Инвеститорите ви трябва да почувстват, че могат да ви имат доверие и да усетят ентусиазма, с който ще действате и занапред.

При сделка точните данни са задължителни. Това е основата, която ще подплатите с останалите тактики, които ще приложите. Инвеститорите се интересуват само от факти, затова не мисля, че е нужно да ви убеждавам колко важни са цифрите. Когато са разбираеми и достъпни, съпътствани от прогнози за растеж преговорите се улесняват.

Излъскайте имиджа си. Бъдете креативни що се отнася до публичния ви образ. Когато стартирах компанията си имах толкова малък офис в Лондон, че можеше да побере само мен и метлата. Затова, когато бизнес партньорите и клиентите ми идваха на срещи, ги посрещах в лъскавият коридор на сградата и ги отвеждах в кафе „Риц“, с обяснението, че офисът ми е толкова пренаселен, че няма спокойно място, на което да говорим. 

 Джеймс Каан за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ