Лесно ли се управлява от дистанция
Да се опиташ да накараш хората да правят това, което искаш никога не е било лесно. Още по-трудно е, когато те са от другата страна на земното кълбо например, както е в повечето мултинационални компании. И така, какво може един мениджър да направи, за да управлява успешно от дистанция? Най-важното, което трябва да запомните, е че мотивацията не е свързана с вас. Хората имат много малко общо с това, което искате. Ако те не осъзнават защо трябва да ви сътрудничат, няма да го направят. Ако те не виждат защо трябва да ви помогнат, няма да го направят.
Боб Бърг е едно от най-известните имена в областта на изграждането на лични и бизнес отношения. В скорошно интервю стана дума специално за управлението на отдалечени екипи:
- Един от основните принципите на човешките взаимоотношения е показването на грижа за другия човек. Как става това, когато все по-често взаимодействието лице в лице е рядкост?
- Лице-в-лице е отличен начин за директна връзка, но не е единственият да се изграждат човешките взаимоотношения. Отношенията на доверие могат лесно да се установят чрез телефон, електронна поща и социални медии. Всичко се свежда до добавянето на стойност към разговора, така че човекът отсреща да разбере, че сте загрижени за него. И далеч не толкова важна е вашата способност да общувате. Трябва да използвате инструментите, които са ви на разположение ефективно и да предизвикате доверие.
- Какви са някои от капаните, в които мениджърите, управляващи от дистанция попадат и които увреждат техните работни взаимоотношения?
- Първо, трябва да изясним какво е това, което "се крие зад технологията." С други думи, ако не искате да се конфронтирате с някой в действителен разговор може да изпратите имейл и да се опитате да се справите със ситуацията по този начин. Да, ще избегнете пряката конфронтация, но това често няма да доведе до благоприятно решение. Случва се точно обратното и ще се наложи да прекарате повече време и да се подложите на повече стрес в дългосрочен план по време на решаването на проблема. Когато става въпрос за спор или конфликт, тези отношения се решават най-добре лице в лице. Така че от голямо значение за разговора е неговата цел.
- Какви са инструментите и техниките, които използвате във вашата собствена компания?
- Аз не съм технологичен човек, инструментите които поддържам са главно телефон, електронна поща и Skype. Техники? Просто да бъда себе си и да давам най-доброто, като се опитвам да разбера човека отсреща и да го подкрепям колкото е възможно повече. Технологията е просто инструмент. Човешките взаимоотношения са критичната част. Независимо по какъв начин провеждаме комуникацията си, не трябва да забравяме човешкия момент в нея.
Уейн Трумел за Management Issues
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.