Мениджмънт при неочаквани ситуации

Мениджмънт при неочаквани ситуации

Според актуалните изследвания все повече работодатели в цял свят изпускат ситуацията във фирмите извън контрол, когато служителите им отсъстват извънредно. Внезапната нужда на хората да останат вкъщи по лични причини или заради здравословен проблем в европейските и американските икономики нараства през последното десетилетие.

Извънредните отсъствия на хората се явяват проблем най-вече за останалите им колеги, които се налага да поемат работата им допълнително. В повечето компании управлението на трудовия процес при такива непредвидени липси идва като задължение на мениджърите на средно ниво. Тези ръководители на работните екипи обикновено са веднага уведомени, че някой няма да дойде на работа и трябва да подходят към ситуацията деликатно, така че да не се усети липсата в производителността. Следователно ефективността на решенията им е много важна за бизнеса също и от тази гледна точка.

Повечето от тези „супервайзори” не са минали през специално обучение и в управлението на отсъствието често реагират спонтанно. На тях се пада също не много приятната задача да следят за прекалено чести отсъствия (като системни, внезапни отпуски по болест), да се противопоставят там, където виждат, че липсите на работното място са съмнително чести и да запълват празнините.

Тези хора трябва да чувстват, че имат пълната подкрепа и доверие на висшия мениджмънт. Ако ръководят отдела с намален състав под стрес, ще внесат допълнително напрежение, което ще увеличи неефективността, смятат експерти.

Всички отдели в компаниите трябва да са уведомени за практиките и реакциите при извънредни отсъствия на служителите. Методиката на действие, когато част от екипа липсва, трябва да е еднаква в различните звена на бизнеса.

Хората, които управляват отсъствието, трябва да са първите, на които служителят се е обадил, за да предупреди, че няма да дойде на работа. Следователно е необходимо да работят в ясно изявена йерархия и в позиция на взаимно уважение, не страх от страна на човека и не небивало притеснение когато се разболее или се случи нещо друго в живота му, извън неговия контрол.

Важно е тези мениджъри да поддържат стриктен график и таблици, в които отбелязват отсъствията месеци назад, за да разполагат за себе си и за ръководството с подробна информация в случай, че досието на служителя се разглежда за добро или лошо.

Някои компании в Америка провеждат т.нар. интервюта при връщане на работа. В тях шефовете разговарят с отсъствалите служители с приятелски тон. Посрещат ги в първия ден след отсъствието им и по този начин демонстрират връзката на мениджмънта с всеки човек, който работи за компанията. Както и усещането, че нещата са под контрол. Целта е да бъде стимулирана отворена култура на подкрепа в работното място.

По материали на OpenForum

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Навици за постигане на висока емоционална интелигентност
Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 6 до 12 октомври
Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
На днешната дата, 6 октомври. Имен ден празнуват Тома, Томислав и Томислава
Пореден случай: Бившият директор на руското издателство "Правда" загина след падане от прозорец
Мощен циклон навлиза в Гърция. У нас се чакат обилни валежи, особено по морето
Над 300 000 души са засегнати от кризата с боклука в столичните райони "Люлин" и "Красно село"