Мениджър след кризата - готови ли сте за промяна?
Мислите ли понякога върху това как кризата ще промени компаниите, тяхната бизнес философия, моделите по които се развиват и съществуват? И дали суровите уроци на кризата ще премоделират само компаниите? А мениджърите? Те са тези, които създават стратегията и ценностите на фирмата, т.е. те са главните действащи лица в зоната на контрол на бизнеса, пише Harvard Business Review.
Това, което може би все още не забелязвате е, че тази зона се измества от шефовете към служителите в организационната пирамида. Какво продавате, вече не е толкова важно. Важното е как го продавате.
Постигането на трайно добри резултати все повече зависи пряко от конкретното звено, от качествата на конкретния човек, който е "на терен". Това означава само едно - контролът преминава в ръцете на служителите, които осъществяват реалното взаимодействие с клиентите.
Това прави сега съществуващият модел на компаниите старомоден. Не отлагайте дълго поемането на курс към промяна - това може да ви коства много. Помнете, в недалечно бъдеще бизнес лидерите няма да са това, което бяха.
Новата среда бързо ще роди условия за развитие на нов тип мениджъри, които са наясно, че постигането на резултати е следствие от работа с подчинените като с равни.
Според Harvard Business Review новата роля на бизнес лидерите ще бъде не толкова да управляват, колкото да насърчават служителите си да се чувстват все по-отговорни и самостоятелни в това да предизвикват и правят промени във фирмата.
Мениждърът след кризата няма да бъде вожд, а плеймейкър, отборен играч, който организира пасовете към голмайсторите.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.