Митове за мениджъри: Шефът винаги е прав

Митове за мениджъри: Шефът винаги е прав

Митове за мениджъри: Шефът винаги е прав

Това е най-популярния мит сред управляващите и техните подчинени. Този станал аксиоматичен мит изхожда от презумпцията за изначалната непогрешимост на вожда на племето създадена в зората на човешката цивилизация. Той е притежавал авторитет и власт, която много рядко е била оспорвана. През вековете монарсите прибавят към светската и духовната власт, с което се превръщат в абсолютни владетели.

В съвременния технологичен свят нещата не стоят точно по този начин, но ето, че този мит е запазил своята актуалност. Опровергаването му никак не е трудно.

През 1995г., компанията Samsung Group се намира на върха на успеха. Нейният президент и мажоритарен собственик Кун Хи Ли обявява, че компанията започва производството на автомобили. Тогава, както и сега, корейската автомобилна промишленост е представена от Hyunday Motors, Daewoo Motors и Kia Motors.

Това негово изявление предизвиква вълнение в държавния и частен сектор на икономиката. На пазара ежегодно се пускат 2,4 млн. автомобила, но местния пазар може да поеме само 1,6 млн. коли. Въпреки неодобрението на правителството и мнението на мнозинството мениджъри на компанията, които виждат не по-малко привлекателни възможности за инвестиране в други направления, наследникът на империята Samsung. представя през март 1998 г първите автомобили на Samsung Motors.

Това се отразява крайно неблагоприятно върху финансовия баланс на Samsung Business Group и по-нататъшното й развитие. Новоизлюпената компания успява да продаде едва 50 хил. леки автомобила, повечето от които закупени от служители на компанията. Ли е принуден да се прости със своята автомобилна мечта, която струва на концерна 5 млрд.долара.

През 2000 г. кредиторите на фирмата продават за 560 млн. долара 70,1% от акциите на френския концерн Renault. Анализаторите считат сделката като много изгодна за французите. В Samsung Group започва един мъчителен процес на финансови и структурни реорганизации, довели до продажбата на десет дъщерни компании и уволнението на 50 хил. души.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ