Много страстни, истински и автентични
Уморени ли сте от това да чувате постоянно - "общувайте, общувайте, общувайте"? Като мениджъри трябва да знаете, че комуникацията може да бъде лек за всичко, което разболява вашия екип. Така че ние общуваме - много. Но има твърдение, че не е важно колко често го правим, а как и това доколко нашето съобщение наистина има значение. Това ме навежда на мисълта за един списък, който видях наскоро с най-добрите и най-лошите комуникатори на годината.
Обикновено, тези списъци засягат всички, които използват комуникацията, за да си изкарват хляба с нейна помощ, но повечето от нас не правят това. Ние говорим по тлефона, на бизнес срещи или уеб конференции. Така че какво можем да научим от най-добрите (Стив Джобс, Уорън Бъфет и Лейди Гага) и най-лошите комуникатори (тексаският губернатор Рик Пери, Грег Монтерсън, Браян Мойнихан от Bank of America).
Наскоро интервюирах Бен Декер, председател на Decker Communications, по тази тема:
- Какво можем ние обикновените хора да научим от списъка с най-добрите и най-лошите комуникатори?
- Най-добрите са много страстни, истински и автентични. Ние, обикновените хора сме склонни да бъдем по-затворени в определени ситуации, с изключение когато сме в обкръжението на семейството си или приятелите. При най-добрите комуникатори е обратното - те помагат на своята публика да разбере за какво говорят и умеят да рисуват картини с думи, независимо пред кого говорят. Най-лошите комуникатори са затворени, не вдъхват чувство на прозрачност и имат поведенчески проблеми, които им пречат да привлекат вниманието. Паразитните звуци "ъ-ъ" или "хм" или дори погледа имат огромно влияние върху доверието в нас като комуникатори.
- Повечето от нас днес комуникират чрез телефони или компютри? Какво трябва да знаем, за да общуваме добре виртуално?
- Всички ние трябва да осъзнаем, че дори когато говорим с клиенти по телефона това не е частен разговор, а дава представа за това какви комуникатори сме ние. Вие не сте просто глас зад телефона или компютъра. Човекът отсреща трябва да усети, че може да ви се довери. Говорете с нормално темпо и отчетливо, добре е да има енергия в гласа ви и страст в това, което говорите.
- Как да бъдем спокойни и естествени, когато сме уплашени до смърт и нервни?
- Осигурете си обратна връзка. Осигурете видео покритие или аудио запис от следващата ви публична изява. Съзнателно може да увеличите увереността си с усмивка, като говорите силно или се движите с повече енергия. Най-добрият начин да достигнете до другите е да говорити с чувство и вдъхновение. Така те ще са склонни да ви простят дори някои гафове, допуснати по време на общуването.
Уейн Трумел за Management Issues
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.