Можете ли да бъдете глобален лидер?

Можете ли да бъдете глобален лидер?

Много книги по лидерство и управление споделят идеята, че лидерството е универсален набор от умения, който работят на едни и същи места. Звучи обещаващо, но реалностите на лидера в нашия глобализиран свят са доста по-различни.

Всички от нас имат пристрастия и допускания за това какво прави добрият лидер. Много от тези предубеждения са се загнездили дълбоко в нашите културни среди.

Например какво ще стане ако някой ви интервюира за работа и той не е висок. Едва ли ще останете с впечатлението, че той има власт и е добър лидер.Предубеждения!

В Китай, хората очакват от своите лидери да имат доброжелателни отношения с тези, които управляват и донякъде те да приличат на тези, които се очакват между родители и деца. Въпреки това, този стил на управление в много европейски страни ще се смята за покровителствен и отблъскващ.

В тази объркваща ситуация изследователите са открили някои универсални пътеки, по които лидерите да се водят.

Първо се отървете от „неопровержимите закони на лидерството”. Няма такова нещо! Всеки лидер сам създава своите закони и начина, по който да работи екипът му. Не е нужно да се придържате към поведение, което не одобрявате или не подхожда на стила ви. Създайте свои собствени правила за работа.

Глобалният лидер се адаптира към различни ситуации и последователи. Трябва да разбираме различните ситуации и последователи и съответно да коригираме нашия стил на ръководене. Все повече хора от различни култури работят в един и същ екип, така че трябва да разберете как да направите това по начин, който не е дискриминационен или нереалистичен. Способността да се адаптирате към различни култури мотивира хората да се борят за общи цели.

Докато културно интелигентните лидери знаят как да се адаптират към различни ситуации и последователи, те също така трябва да показват добро ниво на комфорт в собствената си кожа. Предизвикателството е как да се адаптирате достатъчно добре, за да постигнете целите си и да останете верни на себе си.

Дейвид Ливърмор за Management Issues

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ