Най-важното, което ръководителят може да даде на служителите си
Ако искате да се считате за голям работодател, вие със сигурност трябва да осигурявате на служителите си по-високо заплащане, по-добри ползи, обучение и по-големи възможности за израстване. Проблемът е, че може би не разполагате с необходимите ресурси да направите всичко това. Все още може да бъдете голям работодател, защото има едно нещо, което може да дадете на вашите служители, което е по-важно от всичко.
Себеуважение!
В града, където живея, има изключително разнообразно население, изненадващо за малък град в селски район. Първоначално имигрантите търсят работни места в селското стопанство, главно в местните овощни градини и ферми за домашни птици. С течение на времето те са намерили приятели или просто хора, с които споделят общ език и култура. Днес училищата в града имат най-висок процент на чуждестранни ученици във Вирджиния.
Двама кюрдски мъже взеха къща под наем от нас. Миналата година получиха предложение за работа в завод за домашни птици. Те ме помолиха да отида с тях, за да прегледам договорите и документите.
Документите бяха наред, но не и начина, по който те бяха третирани. Например, един от мъжете попита на развален английски къде ще могат да се измият преди обедните почивки. Ръководителят каза: "Вие получавате само 20 минути за обяд, така че наистина няма да имате време да се измиете. Но няма място за притеснение. Вие, момчета ще бъдете по-чисти, отколкото сте свикнали там откъдето идвате", каза той.
Това е само един пример. Имаше и други.
После си помислих: "Никога не бих третирал някой по този начин."
Тогава разбрах, че съм третирал служителите си по този начин. Отговарял съм на предложения и идеи със сарказъм - не защото идеята е лишена от достойнства, а защото исках да покажа, колко мъдър и остроумен съм.
Не всички служители са таантливи и изключителни. Независимо от това, всеки служител - без значение какво ниво на изпълнение има - заслужава да бъде третиран с уважение. Сарказмът и хапещите коментари бавно унищожават тяхното самоуважение.
Разговорът насаме за дадена грешка може да подобри изпълнението. Така че не мислете, че заплатите, възможностите и социалните придобивки ще накарат служителите да се чувстват уважавани и ценени. Материалните награди не оказват влияние ... но третирането с неуважение, презрение и неодобрение влияят силно върху хората и тяхното изпълнение.
Джеф Хейдън за Inc.com.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.