Не говорете, а покажете!

Не говорете, а покажете!

Представете си следната ситуация - срещате някого и той ви пита:

        ”С какво се занимавате?”

           ”Аз съм архитект”- е Вашият отговор.

           ”Наистина ли? Проектирал ли сте нещо досега?” е следващият въпрос.

           ”Може би” е вашият отговор. „Проектирах новата библиотека на градския  университет”

          ”Невероятно! Виждал съм тази сграда, изглежда невероятно....”

 Без значение дали този човек е бъдещ клиент или не, вие сте направили невероятно впечатление и това може да и донесе само облаги.

А сега си представете, че разговорът беше протекъл по следния начин:

       ”С какво се занимавате”

         ” Аз съм амбициозен, иновативен, динамичен архитект, който предпочита да сътрудничи, за да покрие дори най-високите изисквания на своите клиенти”.

Отново без значение какъв е човекът срещу вас, вие няма да го видите никога повече, просто защото звучите надуто.

Отговорете на следните въпроси:

Случвало ли се е да се представятев своя интернет сайт или социална мрежа по начин, различен в сравнение с обичайния ви живот?

 Използвате ли клиширани фрази или помпозни думи, когато говорите?

 Има ли неща, които споделяте виртуално, но никога не бихте споделили очи в очи?

Ако отговорът на някои от тези въпроси е „Да”, време е за промяна. Ето няколко готови модела, които ще ви помогнат да я постигнете без усилие.

 ”Авторитет”

Ако ви се налага да обясните, че сте важна клечка, значи не сте. Свържете името си с вашата длъжност - например, „аз съм кореспондент на BBC” или „аз съм пресаташе на Маргарет Татчър” са позиции, които говорят сами за себе си. Освен ако авторитетът ви не е очевиден, „социална и медийна поддръжка” означава само и единствено че прекарвате цял ден във Facebook.

„Световно разпространена”

По-голямата част от компаниите предлагат своята стока по целия свят, освен тези, които нямат физическата възможност да го правят, като ресторантите. Говорете за световен пазар на продукта ви само ако това не очевидно или не е като цяло очаквано от човека срещу вас. В противен случай ще създадете впечатлението за малка фирма, която просто се опитва да изглежда голяма.

„Различният”

Има определен набор от думи, които чуваме всеки ден и вече нямат силно влияние върху преценката ни.

Ако отворите обяви за търсене на работа, ще срещнете думата „различен” във всяка втора от тях.

Тази дума е просто пример, както и „ефективен”, „доказан”, „динамичен”, „влиятелен”, „добра работа в екип”, „сътрудничество”. Възможно някои от тези думи да ви описва прекрасно, но тъй като е широко използвана, тя няма да ви отличи по никакъв начин и да допринесе за вашия имидж.

„Специалистът”

Лекарите в болниците са специалисти, адвокатите в една кантора също. Това че използвате Facebook, за да разпространявате статии , които са интересни на вас не ви прави специалист в дадена област.

„Амбициозният”

Да кажем че сте изключително запалени по интериорния дизайн. Ако веднага ми разкажете за вида дърво, от който е изработено бюрото ми и начина, по който то е обработено, за мен поне ще изглеждате абсурдно.

„Уникалният”

Отпечатъците са уникални, снежинките са уникални, вие може би също сте уникален, но е малко вероятно това да важи за бизнеса ви. Не го представяйте, като такъв, защото клиентите не търсят уникалност, а просто гарантирано качество. Покажете с какво вие сте по-добри от конкуренцията и за клиентите си ще се превърнете в нещо уникално.

„Гениалният”

Хората, които се стараят да бъдат умни, само заради идеята да са умни, никога не постигат тази цел. Не се перчете, не бъдете дървен философ или самопровъзгласил се интелектуалец. Ако хората ви описват като такъв, това е прекрасно, но в противен случай вие просто ги отблъсквате.

„Невероятният”

„Невероятно амбициозен”, „Дълбоко проникновен”, „Изключително завладяващ”............не е ли достатъчно да сте просто добре образован и устремен към бъдещи успехи.

Ако държите да използвате високопарни думи, за да опишете себе си или своя бизнес, поне ги сведете до минимум. Спокойно, хората са осъзнали вашата уникалност още в първите няколко минути!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ