Не се страхувай от по-умните от теб. Назначавай ги смело

Не се страхувай от по-умните от теб. Назначавай ги смело

Това е урок за хората, които привличаш да работят с теб и за това колко е важно да намериш най-добрите. Дори когато те са толкова добри, че започваш да се страхуваш, че ще те изместят, те пак ще ти помогнат.

Винаги съм вярвала, че най-добрият начин да се учиш е като събираш около себе си умни хора. Ако са по-умни от теб, още по-добре.

Бях избрана за председател на съвета на икономическите съветници на президента на САЩ.

Обикновено разграничението между председателя и двамата членове на съвета е много категорично. Председателят е най-важният и се приема за лидер, който води другите двама.

Моето виждане бе да се опитам привлека влиятелни и умни хора и да ги направя равнопоставени с мен. Поканих двама души, които са неоспорими авторитети в своята област. Чувствах, че ако имам такива хора около себе си ще върша работата си по-добре, и институцията ще постигне своята мисия. След време единият спечели Нобелова награда за икономика, другият стана вицепрезидент на Федералния резерв. Така че мисля, че бях избрала страхотни специалисти. В нито един момент не съм поставяла йерархично разграничение между нас.

Двамата бяха навсякъде с мен. Те не бяха просто членове на съвета или мои подчинени. Те ми бяха партньори. Ползите от тази организация бяха най-малко две.

Първо, репутацията ми на председател се покачи, защото бях успяла да привлека огромни таланти и да се държа с тях като с равни. И второ, съветите, които давахме на президента бяха най-добрите възможни, защото хората бяха страхотни експерти.

Мисля, че за лидерите е много важно да не се страхуват да наемат звезди в екипа си, дори да са по-умни от тях самите. Това означава ясно да признаем какви са нашите собствени компетенции и от какви хора се нуждаем.

Запомнете, че когато имате нужда от специалисти, способни да стигнат до върховете, трябва да помислите и за това как да ги обвържете с вашата кауза.

В много случаи това, означава да няма никаква йерархия, екипът да е съставен от равнопоставени специалисти.

 

Лаура Тисон, бивш декан на Лондонското бизнес училище

 

Из книгата „14 урока за служителите” на „Мениджър” и Harvard.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ