Осем признака, че прекалявате с контрола на работното място

Осем признака, че прекалявате с контрола на работното място

Може би не знаете, но желанието ви да контролирате всичко и всички. Предупреждението отправя „ Inc.com” към онези лидери, които не усещат кога преминават границите.

Ръководителите, склонни към свръхконтрол рядко осъзнават, че те са единствената причина за раздразнението на служителите. Вярват, че помагат на хората със своята „конструктивна критика” или с авторитарното управление на проект, заради това, че „никой не се движи в правилната посока”.

Ако се опасявате, че вие може да сте един от тях, ето осем признака на този тип лидерско поведение:

  1. Вярвате, че ако някой промени едно-две неща в характера си, ще бъдете по-щастливи. Обикновено това ви кара да го насърчавате да направи своята промяна, отново и отново.
  2. Завоалирано принуждавате останалите да отговарят на вашите очаквания, дори понякога да са нереалистични. Вие не вярвате в несъвършенството и според вас не трябва изобщо да има хора, които да приемат това за възможно.
  3. Делите поведението на служителите си на вярно и грешно, пасивно и агресивно, като задържате вниманието си върху тях, докато не достигнат вашите приемливи стандарти. Най-прекомерната форма на контрол е да се държите като вечния арбитър.
  4. Предлагате „конструктивна критика” като заблуден опит, за да усъвършенствате собствения си дневен ред.
  5. Можете да промените себе си или вашите вярвания, така че отсрещния да ви приеме. Вместо да бъдете себе си, вие се опитвате да упражнявате контрол над околните, според техните впечатления върху поведението ви.
  6. Представяте „най-лошите сценарии на поведение”, с цел това да повлияе на някой и оттам и на останалите. Това се нарича "разпалване на страх в противника." Но те не са ваши врагове, а вашият екип.
  7. Показвате изключителна твърдост относно неясни за вас въпроси и сте съгласни с нещо, което изобщо не знаете.
  8. Намесвате имена на хора, опитвайки се да обясните или отхвърлите тяхното поведение към останалите.

Без значение дали можете да повлияете на някого в положителна посока, трябва да осъзнаете, че всичко тръгва от вас. Вие сте отговорни само за собствените си действия. Вашият прекомерен контрол всъщност цели да не позволите на някого от останалите да стане по-добър от вас. Ето няколко идеи как да се държите за в бъдеще:

  • Не се страхувайте да бъдете уязвим пред хората.
  • Никога не коментирайте себе си и не променяйте основните си убеждения.
  • Бъдете реалисти по отношение на очакванията си към служителите.
  • Спрете с пасивно-агресивната глупост – бъдете директен.
  • Приемете, че голяма част от живота е свързана с неизвестни въпроси.
  • Посрещнете конфронтацията – това понякога е единственото нещо, което можете да направите.
  • Поемете отговорност за собственото си щастие.

Ако работите повече над собственото си усъвършенстване като личност, отколкото над това на другите, ще създадете един доста по-здравословни отношения на работното място. Повярвайте и резултатите няма да закъснеят!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ