Палачите на иновацията
Всички компании искат да бъдат възприемани като новаторски, защото ако не са, спокойно може да се сметне, че са в застой. Готовността за иновации е необходима, ако искате да постигнете успех. Нищо ново обаче не се случва, ако няма риск. Иновациите са разглеждани като отклонение от нормалната практика и всички ресурси на компанията трябва да са ангажирани с това. За съжаление много фирми полагат усилия да спестят тези ресурси за добрите стари практики.
Кое всъщност пречи на иновацията?
Има много бизнес лидери, които не обичат да опитват нови неща по очевидни причини. Мениджърите обикновено достигат високи позиции в работата, тъй като са добри в приемствеността и в решаването на проблеми. Готовността за рискови опити към нови начинания почти никога не е фактор за повишение в кариерата.
Страхът от провал също играе роля. Нещо ново, което не работи, се възприема като провал, защото в езика ни все още няма дума, която да означава „напълно оправдано похарчени средства, целящи успех, но възпрепятствани от нещо извън нашия контрол”.
Много фирми съществуват на базата на заимстването. Ако нещо съществува от дълго време и е проработило в други компании, естествено бива употребено в различен вариант от конкурентите.
Има много митове за творчество. Съществува убеждението, че творчеството е загадъчен талант, че някои хора го имат, а другите могат само да им завиждат. Истината е, че всеки може да се учи и практикува да мисли различно. Естествено, някои хора могат да бъдат по-добри от други, както при всяко умение - като шофирането, готвенето, тениса или футбола, но това не трябва да ви отказва.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.