Подводните камъни на работното място
Там, където има клюки, неподчинение или някакъв друг вид драма винаги има и неясноти. Ако служителите не са наясно с политиките или процедурите в компанията, ако имат прекалено много задачи, веднага ще се появят признаци на напрежение или негативизъмт. Ето седем области, които водят до липса на яснота.
Мисия
Да нямате мисия е също толкова зле, колкото да имате лоша мисия. Как да обясните мисията си? Ако е прекалено дълга, ако не можете да я обясните на служителите си с няколко прости изречения, това несъмнено ще предизвика смесени чувства в тях. Кажете истината за това, с което вашата компания се ангажира. Така ще приведете дейността си в съответствие с мисията.
Политика
Ако имате политики, които не се прилагат, значи нещо куца. Явно те не са разбираеми. Дали ще решите да започнете прилагането на дадена политика или ще решите да коригирате старата, дайте ясно предупреждение за промените, така че всички да бъдат наясно какво се очаква и как тази промяна ще се отрази на работниците и служителите.
Обещания
Бъдете внимателни с обещанията. Неизпълнените обещания поощряват негодуванието и разрушават доверието. Например, не казвайте "ще направим общо събрание следващата седмица", освен ако не планирате комуникацията и действително да изпълни своето задължение.
Скрит дневен ред
Служителите имат шесто чувство за скрития дневен ред. Когато нещо се случва зад гърба им те със сигурност ще усетят. Например, когато една компания променя длъжностната характеристика и намалява заплащането, а държи на задачите и натовареността на едни и същи служителите. Това руши доверието и уважението. Уверете се, че вашите мотиви са ясни и прозрачни относно решенията, които вземате. Искайте обратна връзка от служителя, когато преструктурирате или променяте работата.
Липсата на ресурси
Вашите планове за съкращения може да работят на хартия, но не и в реалния свят. Не можете да дадете на вашите служители повече от 10% увеличение на натоварването, без да увеличите ресурсите си в някаква област. Ресурсите могат да бъдат под формата на обучение, ротационна система, нов инструмент, или някаква нова технология. Получете ясна представа какво е реалистично и какви ресурси ви трябват.
Процеси и процедури
Отнема време, за да документирате процесите си, но без тази яснота, проблемите ще дойдат под формата на оплаквания от клиенти и несъответствия във вашия продукт или услуга. В допълнение писмените процеси и процедури правят работата по-ефективна, тъй като всеки знае какво да прави. Ако се колебае, лесно може да провери.
Роли
Кой всъщност командва? Един твърде познат пример в практиките на малкия бизнес, е компания с назначен лидер, но всъщност истинският водач е „звездата“ - служител, който има старшинство или специализирани знания, или роднина сред собствениците. Този човек има допълнителна информация и като резултат може да манипулира или да заобиколя определеният на хартия лидер.
Тези наясноти в бизнеса приличат на ситуацията на малко дете, когато моли за разрешение и от майка си получава отговор „да“, а от баща си „не“. Респектът се губи, а неясната ситуация води до негативни усещания.
Мира Уайт за Management Issues
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.