Поезия и мениджмънт – има такава връзка
Със стихове Дейвид Уайт насърчава мениджърите в Astra-Zeneca, Boeing, Citigroup да провеждат важни за тях разговори. Той рецитира стихове по време на семинари и срещи и размишлява върху класически и съвременни творби, включително свои собствени. Използва изображения и идеи от поеми, за да провокира разговори по теми като креативност, ангажираност и социална отговорност. Ето какво споделя Дейвид Уайт за това по какъв начин поезията поражда по-смели разговори и в крайна сметка - по-добро управление.
За решението да обедини в едно бизнеса и поезията?
Започнах активно да пиша поезия през 1986 г. В края на една моя реч човек се приближи до мен и в типичен американски стил ми каза: "Трябва да ви наемем". В типично ирландско-английски стил аз попитах: "За какво?". Той отговори: "Езикът, който използваме в съвременния свят, е твърде беден за богатството от взаимоотношения, в които участваме". Това беше интригуващо предложение за един поет. В началото се опасявах, че ще се наложи да жертвам работата си, но се оказа, че мениджърите ме насърчаваха да разсъждавам върху теми, които вече бях започнал да изследвам. Те копнеят за един по-богат език.
Как поезията им помага?
Разбира се, не бива да очаквате, че като прочетете една поема, ще ви озарят принципи на мениджмънта. Поемата има по-различни цели от тази дали вашата организация успява или не, но може да хвърли светлина върху непознатия микросвят на работното място. Поезията е начин да стигнем до феномена на диалога, т.е. какво се случва, когато имаме среща с някой друг - среща с клиенти, с колеги или нов бизнес партньор.
Какво прави един диалог истински?
Един истински диалог ви помага да осмислите света около себе си. Той може да засяга общи теми, въпроси като защо сте загубили уважението на екипа или защо дадено звено в компанията отказва да поеме в желаната посока. Работата на мениджърите много често е диалог в някаква форма.
По материали в Harvard Business Review
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.