Поколенията са различни. Начинът, по който трябва да бъдат управлявани - също
"Когато се преместих в Бостън, от време на време посещавах едно заведение за бързо хранене с невръстния си син. Бяхме редовно обслужвани от една жена на 70 години с боядисана в яркочервено коса. Ако нещо ме вдъхнови да създам богатството си, това бе тя. Призрачната картина да поднасям бургери в старостта си ме ужасяваше. Никой, си помислих, не иска да прекара златните си години, работейки в заведение за бързо хранене." пише Маргарет Хаферман за Inc.com
Но много от нас ще работят, когато станат на 70. The Wall Street Journal наскоро отбеляза, че броят на хората на възраст над 65 години, които все още работят, е с 20% по-голям спрямо бележещата началото на глобалната криза 2008 г. - дори и заетостта да не е по-висока. Отчасти това е така, защото поколенията вече живеят по-дълго и по-здравословно от всякога. И отчасти е така, защото те трябва да оцеляват. "Означава също, че когато сте лидери, все повече ще управлявате хора по-възрастни от вас. Ще го правите успешно, ако признаете няколко неща", отбелязва Хаферман и ги посочва:
1. Поколенията са различни
Ние всички сме формирани като личности от ключови събития, социални тенденции и нагласи. „Бейби бум” поколението не е заслепено от скоростта и многозадачността на поколението Х или поколението Y (тези, които са родени след 1981 г.). Всяко поколение има своите силни и слаби страни и отличните шефове оценяват различията.
2. Опитът е от значение
Изкушаващо е да си представим, че технологията променя всичко и че новите предприятия са напълно нови. Но повечето бизнес въпроси за паричните потоци и стратегическото позициониране са специалност на по-опитните служители, които имат по-дълбок поглед към работата.
3. Възрастните хора не са уморени
Има много служители над 60 години, които обичат работата си. Те не са се пенсионирали, защото са ентусиазирани и енергични, а не обратното, каквато е масовата представа.
4. Разнообразието във възрастта може да бъде толкова трудно, както и това при двата пола
Но това може да бъде също толкова ценно. Осъзнайте стойността, присъща на опита и дайте възможност на по-опитните служители да наставляват младите.
5. Междуличностните отношения са сила.
Служителите не са лоялни към фирмите, а един към друг. До такава степен, че когато отношенията между младите и по-възрастните служители са силни, цялата компания става по-сигурна. По този начин опитът не излиза през вратата, а остава вътре, в компанията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.