Помогнете на екипа да работи с вдъхновение
Дейв Улрих и Уенди Улрих*
Азбучна истина е, че тези, които са успели да намерят смисъл в своята работа, са по-усърдни и по-креативни. Нещо повече, изследване след изследване доказват, че когато служителите работят с вдъхновение, шефовете им се радват на по-добро отношение към клиентите и по-голям интерес от страна на инвеститорите.
Ето защо за всеки ръководител е важно да разбере какво може да накара подчинените му да открият смисъл в това, което вършат и каква роля може да изиграе самият той в този процес.
И така, как бизнес лидерите могат да помогнат на служителите си да работят с ентусиазъм и вдъхновение? Подбрахме изследвания от различни области и определихме седем стратегии, които всеки мениджър може да използва:
1. Помогнете на служителите си да определят и творчески да използват своите силни страни, своите слаби страни и онези общочовешки ценности като честност, доброта или пък любознателност, които са най-близо до тях.
2. Потърсете успешното съчетание на целите, които мотивират служителите (като познания, постижения, връзки и власт) с работата, която вършат. Например, помолете подчинените си да отделят 20 минути и да опишат как си представят идеалната за тях работа. След това поискайте всеки да изготви индивидуален план за развитие, който отговаря на мечтите и плановете му за професионална реализация.
3. Насърчавайте приятелството и уменията за изграждане на контакти, за да създадете добър и сплотен екип.
4. Създайте позитивна работна среда, като отделяте внимание на личните качества като хуманност, ред и откритост. Редовно провеждайте изследвания сред служителите си, за да знаете как се справяте, и след това подгответе план как да подобрите работата си и да коригирате слабостите си.
5. Помогнете на хората да определят и да се справят с предизвикателствата, които са най-близки до техния личен опит.
6. Установете от самото начало условия за самонаблюдение, както за служителите, така и за цялата компания, за да се учите от грешките и да бъдете гъвкави по отношение на промените.
7. Окуражавайте подчинените си да се наслаждават на малките неща, да персонализират и цивилизоват работната среда с повече неформални прояви в общуването.
Ако перифразираме Ницше, „Този, който знае защо работи може да се справи с почти всички „защо” ”. За да получат най-доброто от своите служители, лидерите трябва да дадат всичко, на което за способни, за да изяснят „защо”.
*Дейв Улрих е преподавател в бизнес училището „Рос” към университета в Мичиган и партньор в „Ер Би Ел груп”.
Уенди Улрих е практикуващ психолог и основател на центъра за развитие „Сикстийн стоус” в Алпин, щата Юта.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.