Помощ, мотивацията спада!

Помощ, мотивацията спада!

Обезсърчените служители са бомба със закъснител. Те не само работят под капацитета си, но и "дърпат" надолу останалите. Добрият мениджър трябва да умее да разпознава демотивираните членове на екипа, но също и да знае как да им помогне да възвърнат своя хъс за работа.

Кои признаци издават, че хората губят мотивация?

Има много причини служителите да са обезкуражени. Симптомите са също толкова разнообразни, колкото могат да бъдат и причините. По-долу изброяваме някои от най-често срещаните, които ще ви ориентират сравнително бързо в нагласите на хората ви.

- Те се оплакват, че работата вече не е интересна.

- Реагират свръх бурно на незначителни проблеми и са лесно раздразними

- Оплакват се, че са претоварени

За да им помогнете ефективно трябва да разберете защо са обезкуражени. Единият начин е откритият разговор, но не винаги служителите са в състояние сами да определят причината или пък не желаят да я споделят. Затова:

Слушайте внимателно. Начинът да разберете е да ги слушате внимателно, когато те правят коментар за работата. В небрежно изказаните думи се крие ключът към тяхната демотивация. Може да става въпрос за труден проект, ниско заплащане, чувство че не са ценени достатъчно, дразнещи колеги.

Попитайте колегите. Демотивираният служител може да има проблем, който да не е свързан пряко с работата, но да влияе значително върху нея. Не е лошо да "разузнаете" деликатно за какво става въпрос сред колегите му.

Говорете със специалиста по човешки ресурси. Понякога неутрална трета страна, може да успее да получите повече информация, отколкото вие в ролята си на шеф.

Когато откриете симптомите най-важното е да слушате и наблюдавате хората. Това, което те няма да ви кажат директно се крие в дребни детайли и жестове. Втората стъпка е да спечелите тяхното доверие. Хората не трябва да се притесняват, че ако споделят с вас, ще има негативни последствия за работата им. Вие трябва да сте другата страна, с която те могат свободно да разговарят и да намерят решение на проблема. Като шеф вие имате отговорност не само за финансовите резултати, но най-вече за хората, които ги постигат.

Вие трябва да бъдете най-големият им мотиватор. Най-лесният начин хората ви да се обезкуражат е вие да се държите по същия начин. Ако те забележат съмнение у вас относно работата, която вършите и постигането на общите ви цели, това ще даде ясен сигнал на служителите, че нещо не е наред.

Макс Маккоун за Management Issues

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ