Прегърнете своите хора!

Прегърнете своите хора!

В офисите често може да се чуе разочарованата констатация: „Мен кой ме пита, аз съм никой!” Знаете какво се крие зад тази фраза – компанията не се вълнува от мнението на служителите си. Никой не си прави труда да им зададе въпроса „А ти какво мислиш?” - дори, когато става дума за менюто в корпоративния бюфет.

Можем да си представим как се чувства служител, който знае какво трябва да се направи, за да се „изстреля” даден проект, но не може да се включи в него само защото това е против установените правила или волята на ръководството. Мотивацията започва да се топи, а на нейно място се настанява безразличието. И рано или късно качествените служители започват да си търсят работа другаде.

Принципите и идеите как да задържим такива служители, за които ще ви разкажем по-долу, не са изкуствено създадени, а разработени и изпитани в практиката от Джак Мичъл – съсобственик и изпълнителен директор на американска верига магазини за дрехи.

 В негоата лексика няма думи като „шеф” и „подчинен”. Тези понятия просто са несъвместими в свободната и щастлива атмосфера на неговата компания, където всеки служител чувства, че е истински ценен. Приятни дреболии, незначителни жестове на внимание или съвместен уикенд могат да направят много за успеха на всяка компания, разказва Мичъл в книгата си „Прегърнете своите хора”. Тя се базира на 50-годишният му опит реално бизнес лидерство и разкрива тайни за успешна мотивация на персонала. Ето някои от тях:

 Създавайте култура на взаимно внимание: за да се чувстват служителите щастливи и мотивирани, е необходима стратегия за налагане на вътрешнокорпоративна култура, в която хората са внимателни и мили един към друг, градят позитивни лични отношения.

 Обвързвайте ги за цял живот: забравете за изпитателните срокове, създавайте позитивна атмосфера, в която новите сътрудници се чувстват спокойно, като у дома си.

 Научете имената и увлеченията им: мениджърите на големи компании трябва да знаят имената на 100–150, а още по-добре на 250 свои служители - тези, които са им пряко подчинени, тези, които подчинени на пряко подчинените, а също и тези, чиято работа е от решаващо значение за постигането на стратегическите цели на компанията.

 Бъдете видими: В буквалния и преносния смисъл. Редовно оповестявайте резултатите от продажбите, статискита, целите. Нека вратата на офиса ви да бъде винаги отворена, а вашето електронно разписание - общодостъпно.

 При атестация: наблягайте на добрите страни. Избягвайте оценки, осветляващи предимно недостатъци, не използвайте системи за оценяване, които принизяват, а не поощряват служителине. Подчертавайте силните и положителни черти на служителя, съветвайте го как може да подобри още повече работата си, да расте и да се радва на собствените си постижения.

 Справедливо не означава по равно: способностите на служителите са различни, затова и възнагражденията следва да са различни. Но подчинени на идеята за справедливостта. Всеки трябва да получава толкова, колкото е заработил.

 Работата не е само в парите: те не са единственият и дори не основен стимул за мотивация. Важно е да плащате на хората си заплати и бонуси, които в най-лошия случай не са по-малко, а в най-добрия – повече, отколкото при конкурентите ви. Иначе, персоналът ще започне да мисли, че сте алчни.

 Публикувайте снимките им: използвайте техни фотографии в реклама, кръстете проект на името на децата им, организирайте обеди в чест на служителите си – правете всичко възможно хората ви да се чувстват особено ценени.

 Подкрепяйте ги в тежки моменти: всеки от служителите ви може да се сблъска с лични проблеми – конфликт в семейството или пък някаква зависимост. Направете всичко възможно да им помогнете.

 Не ги забравяйте: не отписвайте служителите, които излизат в пенсия, или решават да се реализират в друга професионална област. Може някога да пожелаят да се върнат, а вие - да поискате да ги назначите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ