Продавай на клиентите с „едно” на ум!

Продавай на клиентите с „едно” на ум!

Още само една продажба може да означава неочаквана, огромна печалба. 

Едно е много малко число, но е способно да окаже грандиозен ефект върху приходите на компанията.

Това коментира Кели Робъртсън в електронното издание MarketingAbout. Авторката дава на служителите от отделите за продажби няколко полезни идеи, които могат да направят работата им по-ефективна:

- Направете още едно телефонно обаждане всеки ден. Допълнителното позвъняване на ден прави около 260 разговора на година. Замислете се колко срещи е възможно да насрочите с всички тези обаждания и каква голяма част от разговорите ви могат да се превърнат в реални продажби.

- Осигурете едно допълнително предложение на всеки клиент. Това е особено важно за тези, които продават услуги с по-ниска цена или стоки на дребно. Твърде много продавачи се фокусират само върху осигуряването на първоначалната сделка. А почти всяка компания има допълнителни услуги и оферти, които могат да привлекат още клиенти.

- Отделете един ден от месеца, за да усъвършенствате уменията си. Най-успешните хора в бизнеса инвестират в себе си. Учстват в работни групи, конференции, семинари и виртуални срещи. Имайки предвид броя на хората, които не работят над себе си, бързо ще се отличите от колегите и конкуренцията.

- Прочетете една книга всеки месец. Обогатяването на познанията ще ви направи по-ефективни. Четете специализирана литература, свързана с работата ви.

- Задайте още един въпрос на всеки клиент. Преди да започнете да предлагате продукта си, попитайте тези, които стоят пред вас, още нещо, което не е свързано с работата. Ще разберете важни неща, които могат да ви помогнат да представите продукта си по-добре.

- Изчакайте още един момент, преди да отговорите на предложение или молба. Тази стратегия е определяна от мнозина като „плодовитото изчакване” или „бременната пауза” и обикновено води до това, че другият човек в разговора започва да говори нещо непредвидено, само за да запълни неудобния момент на мълчание. Тактиката е манипулативна, но в диалога на продажбите върши работа. 

- Някой път отидете на работа един час по-рано. Този час рано сутрин може да бъде най-продуктивното за вас време от деня. Заради него по-късно на срещите ще бъдете по-будни и осведомени.

- Направете още един опит да се преборите с отказа на клиента.

- Изпратете още един e-mail на потенциалните купувачи. Понякога хората забравят или имат нужда от малко настояване и окуражаване.

- Помолете клиентите за мнение и коментар на продуктите и услугите ви още веднъж. Обратната връзка е ползотворна за вашата работа.

- Кажете още веднъж „Благодаря!” на хората. Изпратете им още една картичка с признателност за добре свършената работа. Бъдете мили в общуването и тогава, когато продажбата е вече факт. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 1 юли. Джулай Морнинг, Свети Врач
ChatGPT е свил с една трета свободните работни места за млади специалисти във Великобритания
Пенсиите се увеличават с 8,6%, минималната става 630,50 лева
Британският монарх Чарлз III спира от употреба 156-годишният Кралски влак
Мерки срещу свръхтуризма: Гърция въведе „островна“ такса за посетители от круизни кораби
Американският сайт Amazon загуби правото да продава новата конзола на Nintendo
Зеленски поиска от Германия повече системи за противовъздушна отбрана
„Дългово робство“: Мъск отново разкритикува разходния законопроект на Тръмп