"Слабостите" на поколението Y, от които бизнесът може да печели

Слабостите на поколението Y, от които бизнесът може да печели

"Слабостите" на поколението Y, от които бизнесът може да печели

Представителите на поколението Y не са много по-различни от всички останали, но са необходими известни познания за техните нужди и за нещата, които ги стимулират на работното място, за да постигне цялата ви компания успех. Ето няколко полезни съвета:

1. Наблягайте на обучението и личностното развитие

Според проучвания, за служителите от поколението Y обучението и личностното развитие са три пъти по-важни от паричните възнаграждения. „Ако искате да задържите по-младите си служители, наблегнете на обучителните си програми. Струва си да направите тази инвестиция,” казва Ейми Линч от консултантската фирма Generational Edge.

И все пак, това не значи, че трябва да развивате всяко едно качество на своите млади работници. Тами Ериксън, автор на Plugged In: The Generation Y Guide to Thriving at Work, съветва да не се престаравате и да не се вманиачавате в детайлите. „Представителите на поколението Y са хора, които са получили образованието си, без непременно да четат цели книги и учебници, а като откриват късчета информация от различни интернет сайтове,” казва тя. „Поставете им предизвикателство и ги оставете да го преодолеят сами.”

2. Стимулирайте сътрудничеството и прозрачността

„Служителите на новата ера смятат, че могат и трябва да допринасят за разговорите и дискусиите, които са пряко свързани с тяхната работа,” казва Лиса Орел, автор на Millennials Incorporated. Събранията трябва да приличат на отворени сесии за сътрудничество, на които всички могат да споделят идеите си.

Добрите лидери знаят как да канализират и впрягат коментарите на младите служители в полза на компанията. „Преминете от вертикален към хоризонтален мениджмънт,” съветва Линч. „Фокусирайте се върху целите и окуражете служителите си да търсят решения.”

3. Време е да преосмислите графика

Много лидери преструктурират работната седмица, за да се възползват от издръжливостта на младите си служители и да им дадат повече време за „презареждане”. „Бъдете по-гъвкави и опитайте да въведете четири 10-часови работни дни. Така ще направите офиса си по-привлекателен за представителите на новото поколение,” казва Линч.

4. Менторство

„Младите са израснали с напътствията на своите родители, учители и на обществото като цяло. Те истински ценят и търсят силните водачи, казва Орел. „Говорила съм с много представители на поколението Y, които са напускали работа само защото не са получили обещаното им менторство.”

Може да изпробвате и реципрочното менторство – например, между умен и технологично грамотен млад служител и опитен старши директор. „Нека директорът изучи социалните медии, докато представителят на новото поколение усвоява лидерски и мениджмънт умения,” предлага Джиан Майстър, основател и партньор в нюйоркската консултантска фирма Future Workplace.

5. Отдайте се на социалните каузи

Лидерите, които приоритизират доброволния труд и обвързаността с благотворителни каузи, успешно привличат и задържат представители на поколението Y, много от които подчертават желанието си да работят в обществено отговорни компании. Успешните водачи търсят начини да включват такива дейности и ценности в бизнес моделите си и да ги представят по завладяващи начини. Ето какво съветва Линч: „Говорете за връзка на компанията си с общността, в която тя функционира, и за стремежите си да направите света едно по-добро място.”

Източник: Entrepreneur.com  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ