Пътят към щастието на служителите

Пътят към щастието на служителите

Щаститето на служителите се превръща в гореща тема на дискусии сред изпълнителните директори и в заседателните зали. Актуалният брой на Harvard Business Review, който включва серия от статии, фокусирани върху щастието на служителите е още един знак за нарастващото признание, че ангажираните служители са по-продуктивни и генерират по-добри резултати за своите фирми. Но има и риск в цялото това ухажване на щастието. Самоцелното му търсене и постигане не е правилният резултат, който трябва да се търси. Ако искате щастливи служители, може просто да им плащате повече. Малко са нещата, които правят работниците и служителите наистина щастливи и ангажирани

Ние изучаваме връзките между ангажираността и лоялността на клиентите в продължение на няколко години и открихме, че единственият път към щастието на служителите е смислена работа, която да води до видими резултати. Или, казано накратко, ако бизнес лидерите искрено желаят щастието на своите служители, това, което трябва да направят е да спечелят страстното им застъпничество за мисията на компанията.

Това е амбициозна цел, разбира се. И тя задължително обвързва ангажираността на служителите и резултатите за клиентите като крайната цел е успеха на компанията. Повечето фирмени стратегии за ангажираност на служителите обаче не успяват да постигнат целите си. Промяната може да настъпи с няколко стъпки:

1. Истинска власт в ръцете на преките ръководители. Най-големите компании зависят от HR-а за измерване и управление на ангажираността на служителите. Мениджърът или отделът по Човешки ресурси прави обратната връзка, той анализира организацията, като се започне с изпълнителния директор и след това в най-прогресивни нива, води към фронтовата линия заедно с препоръки за подобряване. Контролът обаче трябва да е в ръцете на преките ръководители. Те трябва да общуват с подченинените си, да знаят проблемите им, да могат да ги насърчават, за да могат да рацчитат на тях. Така служителите ще се чувстват сигурни и разбирани.

2. Опростено измерване. Повечето компании използват измерване за удовлетвореността на служителите чрез годишно проучване, което се състои от огромен брой въпроси. Те често водят до изключително подробни доклади по голям брой показатели. Много компании обаче залагат на директния подход. Те не питат веднъж годишно служителите си какво искат и от какво имат нужда. Те се грижат за техния комфорт постоянно. Често ги питат имат ли проблеми на работното място и от какво се нуждаят, за да бъдат по-продуктивни.

3. Директна обратна връзка с клиентите. Най-важната стъпка, разбира се, осигурява постоянен поток на обратна връзка от клиентите. Когато служителите и мениджърите на фронтовата линия не чуват директно клиентите, ефектът е драматичен. Аплодисментите под формата на положителна обратна връзка, вдъхновяват и поддържат добрата работа. Когато са наясно с исканията на клиентите, служителите се чувстват пълноценна част от компанията. Когато общуват с тях те виждат, че имат значение за фирмата, че са нейното лице пред света.

Роб Марки за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Експерт от Харвард за мита, който пречи на хората да бъдат щастливи
Денят в цифри
Ричард Брансън за двете най-важни думи, които всички успешни лидери казват
Почина и младата жена, която беше с 85 % изгаряния след взривовете в Елин Пелин
Франция арестува за шпионаж популярен руски шеф-готвач, издал се сам при престой в България
Тръмп предсказва заплаха от Трета световна война, ако Харис спечели изборите, връща се в града на стрелбата
Страните от Г-20 съгласни за промяна в облагане на свръхбогатите, но по-нататък
Астронавтите от капсулата „Starliner“ остават космически заложници, НАСА каза, че не знае кога ще може да ги върне