Свежи идеи за обучаване на служители
Добре обучените служители са щастливи и продуктивни. Освен това те буквално ще бъдат готови да живеят за компанията ви, ако само ги помолите.
Да, знам. Тренирането на персонала не е евтино. Знам обаче и че положителното му влияние върху бизнеса си струва всяка стотинка.
Разбира се, не всички методи за обучение са подходящи за всеки пост, компания или отрасъл. За да събера интересни сведения за най-любопитните и успешни методи на обучение, разговарях с Милард Къл – президент на „Авидити” - компания за научни изследвания и продукти.
Бизнесът на Къл зависи от служителите-учени. Това означава, че те имат нужда от висококачествено и много специфично обучение, за да преуспеят в компанията и отрасъла. На тези хора често им се налага да изпълняват задачи извън „зоната им на комфорт”.
Ето какви са съветите на Къл за най-впечатляващите методи за тренировка без натиск и напрежение.
1. Обучавайте според специфичните типове хора, които наемате.
Представата на Къл за обучаването на служителите му е силно повлияна от факта, че учените често показват известно недоверие и досада от авторитетите. Затова той е адаптирал методите на компанията си така, че да наблягат на важността на процесите, използвани вътре в самата организация.
Подобряването на методите ви за обучение ще наложи да преминете през процес по метода на пробата и грешката. Тренирането в група по-добро ли е за вас от индивидуалното? Разберете това и се адаптирайте.
2. Провеждайте кръстосани тренировки.
Служителите на Къл често изпълняват задачи, които се отличават от рутината – някои дори са силно творчески. В зависимост от мащабите на своята фирма, може да ви се наложи да накарате служителите си да влизат в различни роли. Най-добрият начин да ги подготвите за това са кръстосаните тренировки - такива, в които служителите влизат в непривични за тях роли, изпълнявани обикновено от някой друг. Тези сесии ще ги научат да поемат инициатива, когато това е необходимо, като изпълняват неща, за които може би преди това не са били обучени.
3. Учете служителите каква е идеята, визията и посланието на вашата компания.
Не ограничавайте методите си до конкретни познания, необходими за определена позиция. Разкажете на служителите си каква е мисията на компанията ви – нейната култура, мото, ценности, цели и всичко, което стои помежду им. С помощта на тази информация вашите хора ще се превърнат в нещо повече от работни пчелички. Те добре ще разберат колко са важни за цялостната структура и ще станат великолепни посланици на марката ви.
Къл отбелязва, че опитът го е научил колко е голяма силата на ясната, силна визия. С нея в главата служителите функционират по-добре, практически без ръководство, стига да я разбират както трябва. Къл използва кратките сутрешни планьорки като важен инструмент за мисията си да поддържа служителите „на една и съща плоскост”, като отрано идентифицира проблемите и споделя визията на компанията.
4. Отстранете страха от провала.
Къл учи екипа си, че провалът в експериментите не е лично поражение. За да намали до минимум напрежението по време на обучителните сесии, той дава на новите служители „тренировъчен рунд”, в който те имат право да се провалят дори след най-добрия си опит. Той използва и метода на структурирания подход към по-доброто разбиране на идеите – служителите си записват и планират стъпките, които ще предприемат, преди да започнат работа.
Иля Позин, основател на компанията за дигитален маркетинг Ciplex, за Inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.