Симптомите на компанията, която разболява служителите си

Симптомите на компанията, която разболява служителите си

Стресът в работната среда се дължи най-вече на лош модел на работа, недобър мениджмънт и липса на подкрепа от страна на служителите. Това твърди Световната здравна организация.

Всички знаем, последиците от него могат да бъдат сериозни. Според експертите, ако се обърне специално внимание на причините за възникване на напрежението може значително да се намалят отсъствията от работа по здравословни причини, да се засилят продуктивността, моралът, лоялността и човешкото внимание към детайла.

Проучвания в Северна Америка, където почивните дни през годината са значително по-малко от тези в Европа и особено в Германия и Дания например, показват, че свръхстресираните хора осъзнават и признават, че не биха могли да се справят със състоянието си без професионална помощ.

Кои са най-честите причини за появата на стрес на работното място? Авторите в сайта chron ги обобщават така:

Лош замисъл на дейността в заетата позиция или на цялата работната система. В тях много често се корени възникването на вредното напрежение. Изследване на Световната здравна организация показва, че прекомерните изисквания и натискът, които не съответстват на психологическите и физически възможности на хората, натоварват най-много. Както и изискванията, които не съответстват на образователния ценз.

Лошата организация на работната позиция се изразява в липса на възможности за хората да упражняват избора си или да контролират работата си. Какво да се стори в такава ситуация? Редно е да се даде по-голяма възможност те да контролират процеса на вземане на решения във фирмата, съветват експерти. В противен случай бавно ще се откроят симптомите на болната организация. Сред тях са нарастващо отсъствие от работа, болести, загубата на фокус, раздразнително поведение и липса на отдаденост, камо ли ентусиазъм.

Като втора най-честа причина за стреса наблюдателите сочат лошия мениджмънт. Неадекватното наблюдение на работата и микромениджмънтът водят до силно разочарование, апатия и слабо изпълнение на служебните задачи. Ключов фактор е невъзможността на мениджърите да комуникират с хората си. Вредата е за хората и за фирмата, защото нещастните служители много често говорят с недоволство за работното си място пред други. Това руши репутацията на компанията и я съсипва отвътре и отвън.

Друг важен фактор, който най-често поражда стреса, е лошата  организация. Тя се изразява в липсата на гъвкаво работно време, случайни смени в графика, вреден дизайн на ергономиката и интериора на работното място. Тези проблеми водят до травми, липса на толерантност сред колегите, умора в управлението и в работната сила. В този аспект специалистите припомнят, че всяка компания е йерархична структура и организацията на работата й се определя от върха на структурата. Тоест от ръководството. То е отговорно и трябва да се справи с тях.

За да се намалят вредните ефекти от стреса на работното място трябва да се работи по комуникацията между мениджмънта и служителите. Има 9 области, които всяка фирма трябва да анализира, за да установи какво реално е състоянието на служителите й: индивидуалната удовлетвореност от работата, работният товар и темпото, работните часове, контролът на служителите в работния процес, кариерното развитие и заплащането, разпределението на ролите, междуличностните връзки, фирмената култура и връзките работа-вкъщи.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ