Слабостите са неизбежни, управлявайте ги!

Слабостите са неизбежни, управлявайте ги!

Мислите, че сте открили перфектния служител? Помислете отново. Никой не е съвършен, а вие едва ли можете да програмирате хора, пише Business Insider

Най-голямата уловка е да се съсредоточите върху изграждането на един наистина изключителен екип, в който силните страни на някого да компенсират слабите на друг.

1. Съсредоточете се върху силните черти

Ако фиксирате вашето внимание върху слабостите, ще затънете. Наемайте хора, които са добри в различни неща. Всеки притежава ценен набор от качества. Нека вашите служители правят това, което могат най-добре.

Вашата работа като мениджър трябва да бъде да насърчавате растежа и изграждането на умения. Правете повече проекти и така ще развиете творческото мислене и отговорност. Това води до динамични резултати.

2. Дизайн на слабостите

Слабости са неизбежни и ако не сте подготвени за тях, ще сте като слепци. Като мениджър, вие не може просто да не правите нищо или да не обръщате внимание. Това, което трябва да направите е да изградите структура, която да пасва на работата на хората и на самите тях.

Вместо да обвинявате служителя за присъщи личностни черти, направете ги конструктивни. Можете да бъдете полезни единствено с конструктивна критика, отколкото да сочите с пръст. Подгответе го за по-тежки ситуации, като го информирате достатъчно, че да е подготвен в следващата такава.

3. Осигурете постоянна обратна връзка

Не чакайте да мине целия сезон или година, за да поискате информация от служителите си за случилото се през това време. Да представят постоянно работата си е вид самоусъвършенстване, както и достъпа до ресурсите. Имате срамежлив служител, който не смее да погледне клиента в очите? Говорете с него, за да се повиши увереността му. Непрекъснатата обратна връзка е от полза за всички.

Бъдете винаги конструктивни и се старайте да давате на служителите си това, от което имат нужда.

4. Бъдете истински пример

Изберете правилните лидери за вашата компания. Не всички добри лидери са успешни мениджъри и обратното, така че уверете се, че човекът на тази позиция във фирмата дава възможно най-добрия пример.

Задължително качество е самодисциплинираността. Ако един служител не се проявява до край, то уверете се, че мениджърът ви ще даде правилен тон на този ход. Ако друг служител не знае как най-успешно да се справи с медиите, нека лидерът им покаже как това е ставало в миналото.

5. Прегръдката е открита комуникация

Това може би изглежда очевидно, но липсва повече, отколкото си представяте. Много по-лесно е да имате открита комуникация за положителните въпроси, но често се пренебрегват негативните теми, докато те станат разрушителни.

Едно е да има просто вид открита комуникация, а съвсем друго да има такава култура във вашата компания. Правете каквото трябва, за да се случи исканото. Уверете се, че служителите ви се чувстват оценени. Това е много важно да създаде среда, в която екипите свободно да обсъждат бъдещи възможности. Най-добрият начин за справяне и преодоляване на опасенията е да се говори за тях.

Всичко се основава на позитивността. Вместо да създавате среда, основана на страха и дисциплината, трябва да помогнете на служителите да изкарат най-доброто от себе си.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ