Следващите 20 няма да са като изминалите 20
Следващите 20 години няма да имат нищо общо изминалите 20. Това заяви Гари Харпс, един от най-продаваните бизнес автори и основател и главен изпълнителен директор на Six Disciplines - компания за бизнес планиране и обучение. Като фен на работата му наскоро се свързах с него, за да му задам някои въпроси, които ме вълнуват.
- Икономиката е в най-лошото състояние от десетилетия насам. Какви са трите съвета, които бихте дали на собствениците на малки и средни предприятия, за да се справят с настоящата обстановка?
- Първо, да структурират разходите си в съответствие с приходите. Днешната среда е много рискова. Няма оправдания - или работите изгодно, или излизате от бизнеса и си търсите друга работа. Второ, преосмислете стратегията си, за да се поберете в днешната икономическа среда. Повечето бизнес стратегии са неясни, относно това къде бизнесът трябва или не трябва да инвестира. Както казва Майкъл Портър, в същината на стратегията е да решим какво да не правим. Трето, изградете силен екип, ядрото на най-добрите изпълнители включва това, което аз току-що споменах. Няма заместител на мотивирания екип. Това ще ви помогне да виреете в среда, в която-слабите организации пропадат.
- Какво мислите за тези, които стартират бизнес в съвременната икономика?
- Винаги има уникални възможности в много трудните времена за тези, които могат да правят нововъведения и да виждат нови начини за решаване на старите проблеми, или пък да виждат нови проблеми за решаване. Въпреки това, не го правете, освен ако нямате остра като бръснач стратегия и достатъчен капитал, с който да работите.
- Каква е най-голямата грешка, която правят в момента собствениците на бизнес?
- Нежеланието за промяна на начина, по който правят бизнес. Времето е различно. Следващите 20 години ще бъдат много по-различни от последните 20. Възможностите ще ги има, но с цената на нови бизнес модели, ако искат да процъфтяват.
- Какво мислите за социалните медии и за това как се отразяват на работното място?
- Ние сме само в началото на повишаването на силата на онлайн общностите. Като цяло, мисля, че твърде много усилия в социалните медии се изразходват напразно. Много хора прекарват голяма част от деня си, туитвайки или публикувайки новини и обяви във Facebook без измерими резултати. Вместо това, аз препоръчвам да се съсредоточите върху някои директни, измерими бизнес проблеми, които можете да решите.
Впечатлен съм от няколко модела. Един от тези примери е системата за рейтинги в Amazon. Това е много демократична система, която е трудно да допусне голям брой неверни мнения. Аз редовно правя покупки въз основата на решения на тази голяма рейтингова система. Тя ми помога с изследователски въпроси, които аз никога не бих си помислил, както и да избера доставчици и продукти, които отговарят на моите нужди. Вторият пример е драстично намаляване на разходите за правене на бизнес и подобряване на обслужването чрез потребителски общности, които се подкрепят чрез форуми и блогове.
- И накрая, въз основа на това, което виждате да се случва, кои браншове ще изживеят най-силен растеж през следващите няколко години?
- Първо фирмите, които помагат на други бизнеси и имат по-ниски разходи за правене на бизнес или получават по-висока възвръщаемост на активите си. На второ място, демографските данни са в полза на растежа в САЩ в здравните услуги и иновациите във всички области, като например фармацевтични продукти, био-инженеринг и други подобни. Третата област е енергетиката.
Дан Бобински за Management Issues
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.