Служителите ви лъжат! Защо?

Служителите ви лъжат! Защо?

Повечето мениджъри вярват, че служителите им също като тях смятат, че честността е най-добрата политика. И все пак има поне 10 ситуации, в които основателно или не шефовете биват излъгани от подчинените си. Заедно с изброяването им ще ви предложим и няколко начина да предотвратите в ранен етап този лош навик у служителите си.

1. Когато лъжата е неразделна част от работата

Ако помолите свой служител да излъже определена група от хора, то със сигурност можете да очаквате същото, но спрямо вас. Например, ако наемете PR специалист да изопачи даден факт пред обществото, то не бива да е изненадаако той постъпи по подобен начин и със вас в даден момент.

Превантивни мерки: Изисквайте от служителите си да бъдат прями и честни с вас. Иначе трудно бихте могли да изкорените този проблем в колектива.

2. Когато лъжата е в защита на колега

Никой не обича клюкарките и добрите хора също не искат да бъдат оприличавани на такива. Ако имате ситуация, при която двама от екипа се обадят, че са болни и не могат да дойдат на работа, но всъщност само единия има основателна причина, то е напълно нормално и двамата да се опитат да се прикрият един друг.

Превантивни мерки: Ако се усъмните, че нещо не е наред, по-добре говорете директно с този, в когото имате съмнения без да търсите помощ от други хора.

3. Когато някой се оглежда за друга работа

Много от служителите се страхуват, че ще бъдат наказани по някакъв начин ако разберете, че си търсят друго работно място. Това е напълно нормална реакция на самозащита.

Превантивни мерки: Реално погледнато няма какво да направите при такава ситуация. Единствените мерки, които можете да вземете са да бъдете подготвени, когато „ключовия“ ви служител напусне.

4. Когато лъжат, за да ви защитят

Понякога лоялните служители скриват или забавят лошите новини за известен период от време ако смятат, че шефът им още не е готов да ги възприеме нормално дори и нещата да отиват на зле.

Превантивни мерки: 1). Бъдете благодарни, че подчинените ви са готови на такива неща заради вас. Това означава, че ви харесват. 2). Обяснете им, че вие сте шефът и се очаква да сте най-добре информиран от всички затова какво се случва.

5. Когато попитате за външния си вид

Повечето служители раболепничат, когато шефът попита: „Как изглеждам?“ Тази ситуация се превръща в работен еквивалент на може би един от най-често задаваните ви въпроси у дома: „Дебел/а ли изглеждам с това?“ Затова трябва да се примирите или с факта, че сте дебел или, че хората около вас не харесват вкуса ви за обличане.

Превантивни мерки: Ако толкова много ви интересува какво мислят околните за външния ви вид просто си наемете моден консултант.

6. Когато разкажете някой скучен виц

Когато разказвате шега на подчинените си, те се чувстват длъжни да се засмеят на нея, даже да не я намират за смешна. Някои ще се хихикат леко, други ще се смеят открито, но са малко тези, които ще си седят и ще ви хвърлят „каменен“ (неразбиращ) поглед, какъвто заслужавате заради глупавия виц.

Превантивни мерки: Просто спрете да разказвате глупави смешки!

7. Когато създавате излишна работа

Когато служителите ви усетят, че предприемате неща, които затрудняват тяхната работа е нормално да направят всичко възможно, за да ви държат извън картинката. Например, търговците често лъжат мениджърите по продажби, за да ги пазят от намеса в сметките, което евентуално би затруднило дадена разпродажба.

Превантивни мерки: Първо, помислете дали работникът не е прав и всъщност дали вие просто не усложнявате нещата излишно. Ако сте сигурни в своята гледна точка, то просто обяснете мотивите си пред останалите, за да знаят и те защо го правите.

8. Когато вие ги излъжете първи

Ако сте излъгали подчинените си за заплати, повишения, съкращения или работно време, то спокойно можете да очаквате невярна информация от тях за изработени часове, проекти, клиенти и т.н. В момента, в който излъжете някого от колегите си, те се чувстват едва ли не длъжни да направят същото и с вас.

Превантивни мерки: Както се казва: Не прави това, което не искаш да направят другите на теб!

9. Когато „отстрелвате“ пратениците

Ако постоянно се ядосвате или сте раздразнителни спрямо хората, които ви носят лоши или нежелани новини, то е напълно нормално повечето от тях, да не кажем всички да се опитват да скрият истината от вас, само и само да избягат от огневата линия.

Превантивни мерки: Бъдете такъв мениджър, който може да се справя с истината, колкото и неудобна да е тя. Важно е да оценявате и уважавате носителите дори на най-лошите вести.

10. Когато не е свързано с работата

Ако попитате служителите си за тяхната религия, политически виждания, личен живот, сексуална ориентация, навици за хранене, пушене или нещо друго, което не влияе пряко на тяхната работа, те нямат моралното задължение да ви отговарят честно.

Превантивни мерки: Дръжте фокуса върху бизнес отношенията си. Не се месете в личния живот на другите, освен ако не е необходимо.

Джофри Джеймс, блогър, за бизнес сайта Inc.com. Автор е на много книги свързани с управлението на личния бизнес.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ